کودک ناآرام را درک کنید، تنبیه نکنید

پرسش: دخترم ۶ سال دارد. بسیار بدقلق و بد آرام هست همیشه در حال گریه کردن و جیغ زدن هست. خودم کارمندم و دخترم مهد می‌ره اونجا خیلی بهتره اما من خسته شدم باور کنید همیشه در حال گریه کردن هستم، خودمم هم خسته شدم. خیلی زیاد کتک می‌خوره هم خودم می زنمش و هم …

پرسش: دخترم ۶ سال دارد. بسیار بدقلق و بد آرام هست همیشه در حال گریه کردن و جیغ زدن هست. خودم کارمندم و دخترم مهد می‌ره اونجا خیلی بهتره اما من خسته شدم باور کنید همیشه در حال گریه کردن هستم، خودمم هم خسته شدم. خیلی زیاد کتک می‌خوره هم خودم می زنمش و هم پدرش دلم خیلی می‌سوزه و هر شب با گریه می‌خوابم.

پاسخ: اول از همه علت این رفتارها و نا آرامی ها باید در فرزند شما مشخص شود. معمولا در کودکی با این سنین این رفتارها نشان دهنده مشکلی یا ناملایمتی برای اوست بنابراین علیرغم تصور ما که فکر می کنیم این رفتارها برای اذیت کردن و لجبازی با ماست، نه کودک چنین قصد و اصلا درکی از این مسئله ندارد و نه اینکه با کتک زدن شما تربیت و تنبیه می شود که چه بسا این رفتار و عملکرد شما بسیار تاثیر بد و نامطلوبی بر کودکتان دارد.

بنابراین بجای اینگونه رفتارهای دفاعی به دنبال بررسی علل احتمالی این رفتارها و نا آرامی ها باشید و در صورت نیاز به کمک حضورا مراجعه بفرمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا