نظام مالیاتی،متهم اصلی عدم کاهش قیمت طلا در کشور

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت،درخصوص دلیل مقاومت طلافروشان در برابر افت قیمت این محصول، گفت: ارزش افزوده درخصوص طلا، باید یک بار در تولید اولیه آن اخذ شود، چراکه طلا از آن دسته کالاهایی است که مدام تغییر ماهیت می دهد و طلافروشان با هر بار تغییر ماهیت آن،مجبور به پرداخت مالیات برارزش افزوده …

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت،درخصوص دلیل مقاومت طلافروشان در برابر افت قیمت این محصول، گفت: ارزش افزوده درخصوص طلا، باید یک بار در تولید اولیه آن اخذ شود، چراکه طلا از آن دسته کالاهایی است که مدام تغییر ماهیت می دهد و طلافروشان با هر بار تغییر ماهیت آن،مجبور به پرداخت مالیات برارزش افزوده هستند که این موضوع عاملی برای عدم کاهش قیمت طلا در بازار است.

اخذ مجدد ارزش افزوده برروی طلا، به دلیل نقص در قانون مالیاتی است

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی افزود:طلافروشان به همین دلیل موافق ارزان شدن قیمت طلا نیستند و این ضرر متوجه مردم است.

به گفته وی،دلیل اخذ مجدد ارزش افزوده بر روی کالایی همچون طلا، نقصی در قانون مالیاتی است، به دلیل اینکه سازمان امور مالیاتی باید در خصوص کالاهایی که تغییر ماهیت می دهند،بندی را تصویب کند که این قبیل کالاها شامل ارزش افزوده مجدد نشوند.

ارقام پرداختی ازسوی طلا فروشان متناسب با تعریف درست ارزش افزوده نیست

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: خواسته ما از مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور،تجدید نظر درخصوص قانون ارزش افزوده بوده و دراین صورت،انتظار ما از بازار این است که شاهد کاهش قیمت طلا باشیم.

نماینده مردم رشت درمجلس نهم با تاکید براینکه ارقام پرداختی از سوی طلا فروشان متناسب با تعریف درست ارزش افزوده نیست،تصریح کرد: دلیل کاهش پیدا نکردن قیمت طلا توسط طلافروشان همین مورد است و در واقع نظام مالیاتی کشور مانع از کاهش قیمت طلا می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا