ساماندهی تشکل‌های‌ دانش‌ آموزی ذیل «مدرسه محوری»

حمیدرضا کفاش در گردهمایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی که با حضور پنج نفر از هر استان به عنوان روسای شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، اظهارکرد: بر اساس مصوبه جلسه ۴۴۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۸ شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی به ریاست …

حمیدرضا کفاش در گردهمایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی که با حضور پنج نفر از هر استان به عنوان روسای شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، اظهارکرد: بر اساس مصوبه جلسه ۴۴۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۸ شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون چهار تشکل (جمعیت جوانان هلال احمر، بسیج دانش آموزی، پیشتازان و فرزانگان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان) برای فعالیت در مدرسه حاضر هستند.

کفاش خاطرنشان کرد: قانون گذار ریاست شورای تشکل های دانش آموزی را به وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیس این تشکلها ،معاونت پرورشی و فرهنگی است امروز نیز بحث هماهنگی ، جهت دهی و هم افزایی تشکلها را بیان می کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت تدبیر و امید جلسات تشکل های شورای دانش اموزی بصورت منظم برگزار شده است و به تاکید دکتر فانی ، مدرسه محوری و هم افزایی در راستای فعالیت های تشکل های دانش آموزی قرار گرفته است.

کفاش ادامه داد: سال گذشته به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش کتابچه مشترک فعالیتهای تشکل دانش آموزی منتشرشد و باید در گام های بعدی این فعالیت ها تقسیم بندی، رهبری و سازماندهی شود تا به تقویت تشکلهای دانش آموزی بیانجامد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز نیز پنج نماینده شورای هماهنگی تشکلهای دانش آموزی در استان ها حضور دارند و به عنوان رهبر دیدگاه های خود را بیان می کنند.

کفاش با اشاره به سیاست «توسعه مشارکت‌ها» در آموزش و پرورش گفت: با تاکید وزیر آموزش و پرورش حضور و مشارکت دانش آموزان همچنین مدرسه محوری ذیل فعالیت های درون مدرسه ای است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری دوره چهار روزه تربیت سیاسی اجتماعی خبر داد و افزود: در این دوره چهار روزه مسائل هسته ای ، بحث رسانه و فضای مجازی توسط بهترین اساتید تشریح شد.

بر اساس گزارش سایت آموزش و پرورش، وی با بیان این که برای افزایش فعالیت دانش آموزان باید بر روی مشترکات متمرکز شویم، خاطرنشان کرد: وحدت در عین کثرت است و می توان بدون تداخل در فعالیت ها علاوه بر این ۴ تشکل دانش آموزی با کمک نهادهای دیگر فعالیت مدرسه محوری را توسعه دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا