ایرانسل: پول نداریم، پیامک بزنید

با روی کار آمدن تلفن همراه در کشور شاهد تحول چشمگیری در عرصه ارتباطات بودیم بطوریکه با گسترش تلفن همراه در کشور مردم شاهد مزایا و معایب این تکنولوژی اعم از ایجاد برخی نا هنجاری های اجتماعی، افزایش تصادفات رانندگی و شیوع برخی بیماری های مربوط به اعصاب و روان بودند که این موضوع در …

با روی کار آمدن تلفن همراه در کشور شاهد تحول چشمگیری در عرصه ارتباطات بودیم بطوریکه با گسترش تلفن همراه در کشور مردم شاهد مزایا و معایب این تکنولوژی اعم از ایجاد برخی نا هنجاری های اجتماعی، افزایش تصادفات رانندگی و شیوع برخی بیماری های مربوط به اعصاب و روان بودند که این موضوع در کنار مزیت هایی همانند سهولت در برقراری ارتباط و صرفه جویی در وقت به جهت ایجاد امکان هایی همانند پرداخت های بانکی و قبوض قرار گرفت.
براساس گزارش بورس نیوز، اما مشکلات و چالش ها از زمانی شدت بیشتری گرفت که یکی از این اپراتورها سیاست یکی بخر دو تا ببر را در کشور اجرا کرد. اتخاذ سیاست عمده فروشی در کنار ارزان فروشی اقدامی بود که شرکت ایرانسل در راستای جذب مشتری بیشتر و کسب درآمد بالاتر در گردونه رقابت با دیگر همکاران خود اجرایی کرد و کسب سود حداکثری این شرکت مصادف شد با گسترش برخی ناهنجاری های اجتماعی، به تبع کاهش سن استفاده از تلفن همراه، افزایش بیماری اختلال عصبی به تبع استفاده بیش از حد از تلفن همراه و افزایش آمار تصادفات رانندگی به جهت افزایش بی رویه سیم کارت بدون ایجاد بستری لازم برای فرهنگ سازی.
براین اساس شرکت ایرانسل در حالی روز به روز بر تبلیغات دیداری و شنیداری خود افزود که شاید فکر نمی کرد به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح و حساب شده برای انجام تبلیغات روزی با کمبود منابع مالی و عدم وجود نقدینگی مواجه شود. مضاف بر اینکه انتقاداتی بر نحوه و نوع تبلیغات این شرکت نیز وارد است که در زمان خود به صورت جامع و کامل به آن پرداخته خواهد شد.
بنابراین گزارش، باخبر شدیم که شرکت ایرانسل علیرغم تلاش ها و فعالیت های تبلیغی خود به جهت کسب سود و درآمد بیشتر اما متأسفانه چندی است که با مشکل مالی در حال دست و پنجه نرم کردن می باشد. بطوریکه شنیده شده این شرکت به پیمانکاران خود در امور مختلف به جای پرداخت دستمزد ریالی پیشنهاد ارایه خدمات پیامکی نموده است بطوریکه به برخی از پیمانکاران شرکت ایرانسل گفته شده به جای دریافت پول، از تعداد قابل توجهی پیامک این شرکت استفاده کنند.
براین اساس، این شنیده از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که شرکت ایرانسل با توجه به اشباع جامعه از سیم کارت های تلفن همراه و با عدم مدیریت صحیح هزینه ها خصوصاً در بخش تبلیغات کارش امروز به جایی رسیده که برای اجرای برنامه های کیفی سازی و گسترش سطح فعالیت های خود با کمبود منابع مالی مواجه شده است .
از سوی  این شرکت در حالی همچنان از اجرای دستور دولت به جهت عرضه ۲۰ درصدی سهام خود در بازار سرمایه سر باز می زند که به نظر می رسد که شاید اگر سهام آن در بازار عرضه می شد به دلیل دقت سهامداران روی هزینه ها و صورتهای مالی اینچنین نمی توانست عمل کند.

منبع: بورس‌نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا