مرغ ارگانیک؟ مگه داریم؟ مگه می‌شه؟!

نمی‏‌فهمی بالاخره آب‏‌های شرب نیترات دارند و خوردنشون مشکل‌زا هست یا نه، یا مثلا متوجه نمی‏‌شیم بالاخره پارازیت‏‌ها خطری برای سلامتی دارند یا ندارند یا حتی آخرش دقیقا مشخص نمی‏‌شه که بنزین ساخت داخل سرطان‏‌زا هست یا نیست. یکی از مواردی هم که یک مدت می‏‌گن داریم، یک مدت می‏‌گن نداریم همین مرغ‏‌های ارگانیک هست. …

نمی‏‌فهمی بالاخره آب‏‌های شرب نیترات دارند و خوردنشون مشکل‌زا هست یا نه، یا مثلا متوجه نمی‏‌شیم بالاخره پارازیت‏‌ها خطری برای سلامتی دارند یا ندارند یا حتی آخرش دقیقا مشخص نمی‏‌شه که بنزین ساخت داخل سرطان‏‌زا هست یا نیست. یکی از مواردی هم که یک مدت می‏‌گن داریم، یک مدت می‏‌گن نداریم همین مرغ‏‌های ارگانیک هست. آخرش آدم نمی‏‌فهمه الان مرغ آنتی‏‌بیوتیک بخوریم چی می‌شه؟ نخوریم چی می‏‌شه؟ و مهم‌تر اینکه آیا اصلا مرغ ارگانیک داریم یا نداریم؟

در مهر٩١، نماینده رسمی سازمان جهانی ایمنی غذایی گفت: «نخستین گام تولید مرغ ارگانیک در ایران برداشته شده است.» در ابتدا به این نتیجه می‌رسیم که اگه اون‏ موقع نخستین گام رو برداشته باشند الان به یه جاهایی باید رسیده باشند.

البته در خرداد‌٩٢ هم خبری در باشگاه خبرنگاران به این شرح وجود داشت: «در‌حال‌حاضر مرغ‌داری‌های ایران توانایی تولید مرغ‌های ارگانیک را ندارند.»و بعد به این نتیجه می‌رسیم که شاید هم اون قدم در سال‌٩١ به‌درستی برداشته نشده، یا مثلا یک قدم به جلو‌رفتن یک قدم به عقب. نمی‌دونیم والا.

در تیر٩۴ هم رئیس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت گفت: «درصد مر‌غ‌های «ارگانیک» در بازار بسیار کم است.»و این یعنی اینکه «مرغ ارگانیک هست، ولی کم است.»؛ شاید هم منظورشون همون مرغ‏‌هایی است که توی روستاها از کرم و باقی‌مونده غذاها تغذیه می‌کنند.

با توجه به این‏که در اردیبهشت ٩۴ هم دبیر انجمن کشوری گفته بود‌: «هنوز مرغ ارگانیک در کشور نداریم.» شاید تو این دوماه چندتایی تولید شده.

از قول رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی هم می‌خوانیم: «عده‌ای کلاهبردار با ارسال پیامک به مردم، اقدام به فروش گوشت مرغ به اصطلاح مرغ ارگانیک به قیمت کیلویی دوازده‌هزار تومان کرده‌اند.»

پیشنهاد می‌‏دیم برای اینکه دیگه چنین مشکلاتی پیش نیاد، مرغ زنده تحویل دم در صورت بگیره و قبل از پخ‏‌پخ‌شدن از خود خانم مرغه پرسیده بشه ارگانیک هستند یا خیر؟

البته جدیدا یک مرغی هم به بازار اومده به اسم «مرغ سبز»؛ البته رنگش سبز نیست.یکی از مسئولان در این زمینه گفته است: «مرغ سبز همان مرغ ارگانیک نیست، اما هیچ نوع آنتی‌بیوتیکی در پرورش و تولید آن استفاده نشده است که موجب حفظ سلامت مصرف‌کننده می‌شود.»

یکی نیست بگه وقتی سرما می‌خوریم، خودمون این‌‏همه خوددرمانی می‌کنیم و آنتی‌بیوتیک مثل نقل و نبات می‏‌خوریم. ای یکی هم روش.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا