امکان بازگشت پول‌های متخلف جدید نفتی وجود دارد

مصطفی پورمحمدی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه داستان پرونده جدید نفتی متفاوت است،اظهارداشت: گزارشی به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی داده شده و وزیرنفت در رابطه با این پرونده کمی توضیح داده، که باید توضیحات بیشتری دهد. برگشت پول نفتی، پس از رفع تحریم وی با تاکید بر اینکه بابک …

مصطفی پورمحمدی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه داستان پرونده جدید نفتی متفاوت است،اظهارداشت: گزارشی به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی داده شده و وزیرنفت در رابطه با این پرونده کمی توضیح داده، که باید توضیحات بیشتری دهد.

برگشت پول نفتی، پس از رفع تحریم

وی با تاکید بر اینکه بابک زنجانی پولی را برداشته و ناپیدا برده است،افزود: در پرونده جدید نفتی این پول گم شده پولی است ازفروش نفت و میعانات گازی، نفتی دریک حسابی که به خاطر تحریم ها توقیف شده که حساب در اختیار مقامات دولتی است.

عضو کابینه دولت یازدهم  با بیان اینکه در این پرونده بحث کلاهبرداری مطرح نیست، ادامه داد:این پول قرار بوده به حساب کشور بازگردد، اما به دلیل توقیف حساب به خاطر تحریم ها موفق به بازگشت این پول  نشدند،که ان شا الله پس از رفع تحریم ها پول ها مانند مابقی پول ها به حساب کشور باز می گردد.

دستگاه قضائی، بانک مرکزی و وزارت نفت مسئول پیگیری پرونده

پورمحمدی با تاکید براینکه حکم مشابهی در پرونده جدید نفتی و پرونده بابک زنجانی وجود ندارد،تصریح کرد: دستگاه قضایی، بانک مرکزی و وزارت نفت مسئول و پیگیر این پرونده هستند، که توضیحاتی هم در این رابطه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی داده شده است.

وزیر دادگستری با اشاره به نحوه بررسی پرونده ها در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهارداشت: پرونده ها به صورت نمونه ای در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می آید و بیشتر بر روی بخش های زیرساختی و اینکه از بسترهای فساد جلوگیری شود و اجازه توسعه فساد اقتصادی داده نشود، بحث می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت بیژن نامدار زنگنه در واکنش به انتشار خبر «وجود بابک زنجانی دوم و عدم پرداخت بدهی ۵.۳ میلیارد دلاری توسط یک دلال ایرانی – اماراتی به ایران»، توضیح داد: اصلاً موضوعی تحت عنوان بابک زنجانی دوم صحت ندارند.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران از یک پالایشگاه دولتی امارات حدود ۵.۳ میلیارد دلار طلبکار است که این ارز هم جزو آن دسته از ارزهای بلوکه شده نفتی ایران به حساب می‌آید، اظهارداشت: در صورت لغو تحریم‌ها، این ارز بلافاصله به حساب بانک مرکزی ایران واریز خواهد شد.

زنگنه با اعلام اینکه این ارز حاصل از فروش میعانات گازی بوده که در گذشته به این پالایشگاه دولتی امارات فروخته شده است، تاکید کرد: پرونده فروش میعانات گازی و عدم بازگشت ارز ۵.۳ میلیارد دلاری آن، با پرونده آقای بابک زنجانی تفاوت‌های چشمگیری دارد.

وی با بیان اینکه با گذشت بیش از یکسال از دستگیری بابک زنجانی،هنوز مشخص نیست که ارز حاصل از فروش نفت توسط وی در کدام حساب واریز شده است و اصلاً اطلاعی از این ارزها وجود ندارد، تصریح کرد: به نظر شخصی من، این پول خورده شده است و تلاش‌های قوه قضاییه برای بازگشت بخشی از این ارز به حساب بانک مرکزی ایران ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا