دستور واردات ۸۰۰هزار تن شکر صادر شد

علی قنبری با اعلام این خبر، افزود :دولت برای تامین ذخایر استراتژیک مجوز واردات ۳۰۰ هزار تن شکر به شرکت بازرگانی دولتی داده است که تا به امروز برای واردات ۱۵۰ هزار تن آن از برزیل اقدام شده است. وی خاطر نشان کرد: محموله ۱۵۰ هزار تنی شکر خام در حال ورود به کشور است …

علی قنبری با اعلام این خبر، افزود :دولت برای تامین ذخایر استراتژیک مجوز واردات ۳۰۰ هزار تن شکر به شرکت بازرگانی دولتی داده است که تا به امروز برای واردات ۱۵۰ هزار تن آن از برزیل اقدام شده است.

وی خاطر نشان کرد: محموله ۱۵۰ هزار تنی شکر خام در حال ورود به کشور است که بعد از تصفیه در کارخانجات داخلی به عنوان ذخایر استراتزیک ذخیره می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ، ادامه داد: برای اشتغال زایی و کمک به کارخانه‌های تصفیه کننده شکر این محصول به صورت خام به کشور می آید و یک مرحله فرآوری و ارزش افزوده بر روی آن انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این نیاز از منابع داخلی تامین نمی‌شود، اظهار داشت:  مصرف سالانه کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که در سال جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن از این نیاز در داخل کشور تامین می‌شود.

نوشته های مشابه

به دلیل نزدیکی فصل برداشت مجوز واردات شکر به بخش خصوصی داده نشده است

قنبری تاکید کرد: حدود ۸۰۰ هزار تن از نیاز کشور باید از خارج کشور تامین شود که ۳۰۰ هزار تن آن در قالب ذخایر استراتژیک و مابقی آن که در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن است از طریق بخش خصوصی وارد می‌شود.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه به فصل برداشت چقندر و نیشکر نزدیک هستیم، دولت مجوز واردات این کسری را به بخش خصوصی نداده است.
۲۲۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا