واکنش لبنان به ایجاد منطقه امن در سوریه

وزیر امور اجتماعی لبنان با بیان اینکه ایجاد منطقه امن در نزیکی مرزهای ترکیه تبدیل به واقعیت خواهد شد آن را بارقه امیدی در منطقه دانست و افزود: طبق آمارهای کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد بیش از ۴۳ درصد از آوارگان سوری مقیم لبنان از این مناطق آمده اند. درباس یادآور شد: باید …

وزیر امور اجتماعی لبنان با بیان اینکه ایجاد منطقه امن در نزیکی مرزهای ترکیه تبدیل به واقعیت خواهد شد آن را بارقه امیدی در منطقه دانست و افزود: طبق آمارهای کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد بیش از ۴۳ درصد از آوارگان سوری مقیم لبنان از این مناطق آمده اند.

درباس یادآور شد: باید با این واقعیت جدید کنار آمد و از اکنون باید بارها از روی دوش لبنان کم شود و به برادران سوری جهت بازگشت به خاک خود کمک شود.

نماینده سازمان ملل در لبنان نیز تاکید کرد: هدف از این طرح انسانی، ارتقای لبنان است و محور تمام اهداف آن ثبات لبنان و تلاش های مشترک برای تداوم این ثبات است. وی افزود: تنش های امنیتی و سیاسی میان لبنان و سوریه همچنان محدود است.

گفتنی است شمار آوارگان سوری در لبنان که توسط کمیساریای عالی آوراگان ثبت شده به ۱.۲ میلیون نفر می رسد، همچنین ۴۰۰ هزار پناهنده دیگر ثبت نشده اند که این تعداد یک سوم جمعیت ۴ میلیونی لبنان را تشکیل می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا