زیر دوش فرصتی برای شستن نیست!

مهرشاد مرتضوی ۳۰ ثانیه پس از آن، اخطار تکرار می‌شود اما این بار صدای هشداردهنده با اختلاف فاحشی خشن‌تر شده است، طوری که کاملا می‌توانید تصور کنید از سبیل‌های اخطار دهنده خون می‌چکد. در بیشتر نمونه‌های آزمایشی، صدای دوم، فرد دوش گیرنده را مجبور کرده که یک دور از اول خودش را تمیز آب بکشد …

مهرشاد مرتضوی
۳۰ ثانیه پس از آن، اخطار تکرار می‌شود اما این بار صدای هشداردهنده با اختلاف فاحشی خشن‌تر شده است، طوری که کاملا می‌توانید تصور کنید از سبیل‌های اخطار دهنده خون می‌چکد. در بیشتر نمونه‌های آزمایشی، صدای دوم، فرد دوش گیرنده را مجبور کرده که یک دور از اول خودش را تمیز آب بکشد زیرا حجم ترس به وجود آمده مقادیری عوارض جانبی ایجاد می‌کند که البته قرار است در نسخه‌های بعدی اصلاح شود.
هدف از ساخت این حمام بیشتر نشان دادن اهمیت مصرف درست آب بوده اما طبق معمول، یافته‌های غرب در کنار دو، سه مورد فایده، نقاط ضعف بیشماری هم دارد که برای روشن شدن موضوع تنها به چند تایي از آنها اشاره می‌کنیم.
*آیا می‌دانید بیش از ۷۵درصدموسیقیدان‌های بزرگ دنیا کارشان را از حمام شروع کرده‌اند؟ گروه بیتلز در مصاحبه‌ای اعتراف کردند که وقتی به حمام نمره می‌رفتند، کابین‌های کنار را هم اجاره می‌کردند و جلسه‌های تمرین را همان‌جا کلید می‌زدند.
همچنین مایکل جکسون در کتاب خاطراتش نوشته که اولین بار در سن ۹ سالگی و در حالی که به خاطر لیز خوردن صابون زیر پایش داد میزده استعداد خودش در خواندن را کشف کرده. علاوه بر این، موتزارت در جلسه‌ای مدعی شده بود که اگر می‌توانست پیانو را از در حمام رد کند، درهای جدیدی از موسیقی به روی او و جهان گشوده می‌شد. در بخش بانوان هم… همین الان سردبیر نحوه خوشحالی بعد از گل مهدی طارمی را به بنده یادآوری کردند… بگذریم، چه می‌گفتیم؟
*حمام علاوه بر هنر، بر ارتقای دانش و تولید محصولات علمی، فرهنگی هم اثر دارد. همان‌طور که برای باز شدن گوشت، آن را زیر آب شیر می‌گیرند، برای باز شدن فکر هم باید مغز را زیر آب گرفت تا ذره ذره ایده‌ها واردش شوند. بالای صد درصد از همین مطالب طنزی که شما می‌خوانید، ایده اولیه‌اش در حمام شکل گرفته.
در یک مثال علمی، الکساندر گراهام بل ابتدا به اختراع وسیله‌ای فکر می‌کرد که وقتی زیر دوش دستش را داخل بینی‌اش می‌برد، بتواند با فرد دیگری که زیر یک دوش ثانویه دستش داخل بینی‌اش است ارتباط برقرار کند. این ایده کم کم منجر به شکل گرفتن سوژه دوش تلفنی و در نتیجه اختراع تلفن شد.
همچنین بد نیست بدانید کهکشان TX-235 از طریق تأملات ۱۵ ،۱۶ ساعته دانشمندان زیر دوش و در باب کائنات کشف شده است.
*یکی از اهداف جانبی استحمام، پاکیزگی است. مردم علاوه بر اکتشافات و اختراعات گسترده، نوشتن کتاب و مقاله و ارتقای سرانه مطالعه، برای تمیز شدن هم به حمام می‌روند.
منتها موارد ذکر شده آنقدر وقت‌شان را می‌گیرد که دیگر به شستن خودشان نمی‌رسند. در نتیجه میزان حضور در حمام باید به حدی باشد که چرک‌ها خودشان خجالت بکشند و با بخار آب گلوله شده و از بدن جدا شوند.‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا