حضور وزیر تعاون در جلسه بعدی دادگاه

قاضی کشکولی در پایان ششمین جلسه محاکمه سعید مرتضوی که سوم مرداد در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره این دادگاه اظهار کرد: جلسه امروز (ديروز) به علت تأخیر بیش از حد آقای مرتضوی برای حضور درجلسه و نرسیدن پاسخ استعلاماتی که قبلا از تامین اجتماعی صورت گرفته …

قاضی کشکولی در پایان ششمین جلسه محاکمه سعید مرتضوی که سوم مرداد در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره این دادگاه اظهار کرد: جلسه امروز (ديروز) به علت تأخیر بیش از حد آقای مرتضوی برای حضور درجلسه و نرسیدن پاسخ استعلاماتی که قبلا از تامین اجتماعی صورت گرفته بود، تجدید شد؛ آقای مرتضوی بعد از اعلام ختم جلسه، در دادگاه حضور یافت.رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران زمان برگزاری هفتمین جلسه محاکمه مرتضوی را دهم مرداد ماه خواند و افزود: در جلسه آینده که در ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۰ مرداد برگزار می‌شود، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به عنوان مطلع در دادگاه حضور می‌یابند. وزیر تعاون به عنوان مطلع درباره پاسخ استعلام‌ها و مدیرعامل تأمین اجتماعی برای رفع ابهام درباره شکایتی که صورت گرفته دعوت شده‌اند.
سردار رادان و سردار احمدی مقدم احضار نشدند
قاضی کشکولی در پاسخ به این سوال که آیا سردار رادان و سردار احمدی مقدم هم به دادگاه دعوت می‌شوند یا خیر، گفت: فعلاً ضرورتی ندارد و در صورتی که نیاز باشد این کار انجام می‌شود.قاضی رسیدگی کننده به پرونده سعید مرتضوی با تاکید بر اینکه دادگاه در مراحل پایانی خود به سر می‌برد، گفت: جلسه امروز (ديروز) در شرف برگزار شدن بود که به دلیل تاخیر سعید مرتضوی به جلسه بعد موکول شد.
استعلام از تامين اجتماعي نرسيده بود
همچنين مجتبی نظری وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی  در پرونده شکایت از سعید مرتضوی مدیرعامل پیشین این سازمان گفت:  تاخیر آقای مرتضوی برای حضور در جلسه و پاسخ ندادن سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استعلام دادگاه درباره مسائل مالی مبنی بر اینکه دریافتی مرتضوی چه‌ مقدار بوده است، باعث شد، جلسه تجدید شود.وی اضافه کرد: به طور قطع به دلیل مشغله‌های بسیار کاری، مدیران سازمان فرصت نکردند پاسخ دادگاه را بدهند اما فردا (امروز) به سازمان تامین اجتماعی می‌روم تا پاسخ این استعلام را بگیرم و جواب برای جلسه بعدی آماده باشد. نظری درباره احضار ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نوربخش مدیرعامل تامین اجتماعی برای حضور در جلسه بعدی دادگاه که قرار است ساعت ۹ صبح روز دهم مرداد برگزار شود ،افزود: دادگاه وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی را برای جلسه بعد احضار کرده و رونوشت احضار نیز دست من است.
وزیر کار به عنوان مطلع و مدیرعامل تامین اجتماعی به عنوان شاکی برای حضور در جلسه بعدی دعوت شدند تا مشخص شود چه مقدار پول از سازمان تامین اجتماعی یا بیت‌المال به‌وسیله آقای مرتضوی دریافت شده است. وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: آقای نوربخش برای حضور در دادگاه بسیار علاقه مند است و از دعوت دادگاه استقبال می‌کند اما وزیر کار را اطلاع ندارم. قاعدتا وزیر کار نیز برای حضور در جلسه دادگاه موردی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا