فعالیت ۲۷ مرکز پرظرفیت دیتا در همدان

به گزارش موبنا از همدان، مجتبی ساکی ظهر امروز در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه همدان به عنوان قطب منطقه‌ای غرب کشور در زمینه ارتباطات از زیرساخت‌های مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: همدان با پشتیبانی از استان‌های همجوار به صورت فیبرنوری، رادیویی و ماهواره‌ای ظرفیت مناسبی را ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: …

به گزارش موبنا از همدان، مجتبی ساکی ظهر امروز در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه همدان به عنوان قطب منطقه‌ای غرب کشور در زمینه ارتباطات از زیرساخت‌های مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: همدان با پشتیبانی از استان‌های همجوار به صورت فیبرنوری، رادیویی و ماهواره‌ای ظرفیت مناسبی را ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری در استان همدان گسترده است که ۹۰ درصد روستاها از طریق فیبرنوری متصل هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان با بیان اینکه ۲۷ مرکز پرظرفیت دیتا در استان فعال است، افزود: از این میزان ۱۲ مرکز در همدان و ۱۵ مورد در سایر شهرستان‌های همدان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه مرکز داده استان در حال سرویس‌دهی به بخش دولتی و خصوصی است، بیان کرد: در حال حاضر شرکت همراه اول ۷۱۱ روستا و ایرانسل ۵۳۰ روستا در سطح استان را زیر پوشش دارند.
ساکی با بیان اینکه ظرفیت واگذاری تلفن همراه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ شماره است، افزود: در حال حاضر تمام روستاها از تلفن خانگی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اجرای شبکه دولت از سوی استانداری همدان بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد دستگاه‌های استان به این شبکه متصل هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان خاطرنشان کرد: اکنون ۷۹۶ مدرسه، ۳۸۴ مرکز بهداشتی، یک‌هزار و ۳۱ پایگاه بسیج و ۵۳ کتابخانه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
وی با بیان اینکه به‌روزرسانی شبکه پست در حال انجام است، افزود: این شبکه از طریق ۶۹۰ دفتر پستی و ۱۳۱ دفتر پیشخوان خدمات ارائه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا