میادین مشترک نفت و گاز کشورمان در صید کشورهای همسایه است

سیدناصرموسوی لارگانی درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره عدم توجه به صنعت گاز در کشور،خاطرنشان کرد:متاسفانه ازمنابع غنی گازی به طریق خام استفاده کردیم که این امر موجب شده  ما در بازار جهانی گازتنها نقش مواد خام را بازی کنیم. نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نمی‌توان تمام مشکلات صنعت گاز و نفت …

سیدناصرموسوی لارگانی درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره عدم توجه به صنعت گاز در کشور،خاطرنشان کرد:متاسفانه ازمنابع غنی گازی به طریق خام استفاده کردیم که این امر موجب شده  ما در بازار جهانی گازتنها نقش مواد خام را بازی کنیم.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نمی‌توان تمام مشکلات صنعت گاز و نفت کشوررا مرتبط با تحریم‌های شورای امنیت دانست، ادامه داد: شورای امنیت ۱۲سال است که جمهوری اسلامی ایران را درزمینه منابع نفت و گاز تحریم کرده ،اما متاسفانه ما قبل از اعلان تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان نیزمنابع نفتی را به طریق مواد خام صادرمی‌کردیم.

قرق بازارجهانی با تبدیل منابع گازی کشور به فرآورده

وی ادامه داد:اگربخواهیم درزمینه صنعت گاز تولید ثروت کنیم،باید برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی دراین عرصه طراحی شود وازهمین رو باید منابع گازی را تبدیل به فرآورده کنیم و درگام دوم با درنظرگرفتن شرایط حمل و نقل میزان هزینه را تعیین و صادرکنیم.

موسوی لارگانی افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی با کمبود گاز روبرو هستند که ما می‌توانیم با استفاده از تبدیل منابع گازی به فراورده،بازارجهانی این صنعت را بدست بگیریم.

قراردادهای گازی با کشورهای خواهان با رویکرد توسعه اقتصادی کشور تنظیم شود

موسوی لارگانی با بیان اینکه قراردادهای گازی با کشورهای خواهان گاز باید با رویکرد توسعه اقتصادی کشور تنظیم شود، یادآورشد: قانون صادرات گاز باید ساده تنظیم شود،اما برای تصویب باید دولت پیشنهادی را دراین خصوص به صحن علنی بهارستان بیاورد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما در رتبه بندی منابع گازی رتبه ممتازی درجهان داریم،تصریح کرد:سرمایه گذاری درصنعت گاز بسیارغریب است،اما کشورهای منطقه با سرمایه گذاری در این عرصه ما را در عرصه صادرات محو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،گویا دولت درتلاش است که با استفاده از فرصت‌های پساتحریم، رویای صادرات گاز به اروپا را به واقعیت تبدیل کند.صادرات گاز به اروپا همیشه یکی از برنامه‌های مورد علاقه دولتمردان ایرانی بوده است؛موضوعی که درصورت اجرایی شدن آن، ازنظر سیاسی می‌تواند جایگاه دیپلماسی ویژه‌ای را برای ایران فراهم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا