ضرورت پاسخگویی وزیر ارشاد درخصوص عدم تخصیص اعتبار کافی برای بیمه هنرمندان

نصرالله پژمان‌فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از قطع بیمه طلایی هنرمندان و کیفیت پایین خدمات صندوق اعتبارات هنرمندان، گفت: هنرمندان با فعالیت‌های خود تا سالیان سال فرهنگ و نگرش مردم یک کشور را متاثر می‌کنند؛ بنابراین حداقل کاری که دولت و مسئولان می‌توانند در مقابل آنها انجام دهند …

نصرالله پژمان‌فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از قطع بیمه طلایی هنرمندان و کیفیت پایین خدمات صندوق اعتبارات هنرمندان، گفت: هنرمندان با فعالیت‌های خود تا سالیان سال فرهنگ و نگرش مردم یک کشور را متاثر می‌کنند؛ بنابراین حداقل کاری که دولت و مسئولان می‌توانند در مقابل آنها انجام دهند ارائه بیمه و امکانات رفاهی است اما نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر نمی‌تواند بابت این نوع از خدمت‌رسانی به هنرمندان به خود مفتخر شود و بگوید قدم‌های بلندی برداشته است.

هیچ توجیه منطقی از سوی مسئولان ارائه نشده است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون قدم‌های ناچیز و محدودی برای بیمه و آسایش زندگی هنرمندان برداشته شده است که نباید به این حد اکتفا کرد، افزود: دولت قبل با توجه به نیاز هنرمندان بیمه طلایی و صندق حمایت از هنرمندان را فعال کرد اما دولت فعلی به بهانه‌های مختلف نه تنها ظرفیت ایجاد شده را بسط نداده بلکه سطح همین بیمه و صندوق حمایت از هنرمندان را هم پایین آورد و تاکنون هیچ توجیه منطقی از سوی مسئولان ارائه نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به تذکراتی که کمیسون مطبوعش به وزارت ارشاد داده اشاره کرد و گفت: دولت در این زمینه قدرت و اختیار اجرایی دارد و مجلس به دلیل موانع قانونی فقط می‌تواند این موضوع را پیگیری کند، تذکر دهد و درخواست‌های جدی داشته باشد.

پژمان‌فر توضیح داد: وزراتخانه‌ها دارای یک ردیف بودجه و اعتبار هستند که مجلس نمی‌تواند در چگونگی برداشت آن بودجه دخالت کند و جزو تصمیمات داخلی‌شان محسوب می‌شود اما می‌توان از دولت پرسید چرا برای چنین امر مهمی ردیف بودجه قرار نداده‌ است.

از تسهیلات بیمه هنرمندان و خبرنگاران کاسته نشوند

به گفته پژمان‌فر تاکید موکد مجلس این است که نه تنها از تسهیلات بیمه هنرمندان و خبرنگاران کاسته نشوند بلکه افزایش کیفیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدوارم اتفاق خوبی که در زمینه بیمه هنرمندان و خبرنگاران در دولت قبل آغاز شد توسط دولت کنونی ادامه پیدا کند، همچنین روزی که آقای وزیر ارشاد برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس می‌آیند در این زمینه از او سوال خواهد شد و پاسخ وزیر به گوش اهالی هنر و مطبوعات می‌رسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان بیان کرد: در کشور اسلامی همه افراد جامعه باید مورد حمایت و بیمه قرار گیرد؛ چه رسد به هنرمندان که افرادی تاثیرگذار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا