جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با سه وزیر درباره نحوه خرید کاغذ بازیافتی داخلی

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره افتتاح طرح پروژه بازیافت کاغذ (Occ) در کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گفت: باید از ظرفیت‌های پیش رو نهایت استتفاده را کرد و جنگل را کمتر به مخاطره انداخت؛ زیرا دیگر استفاده از چوب و درختان مقرون به صرفه نیست و …

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره افتتاح طرح پروژه بازیافت کاغذ (Occ) در کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گفت: باید از ظرفیت‌های پیش رو نهایت استتفاده را کرد و جنگل را کمتر به مخاطره انداخت؛ زیرا دیگر استفاده از چوب و درختان مقرون به صرفه نیست و کار ارزشمند بازیافت کاغذ موجب حفظ محیط زیست می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از کاغذهای بازیافت، چرخه اقتصاد فرهنگی را به مسیر سالم و قابل قبولی سوق خواهد داد و طبق اظهارنظر کارشناسان، کیفیت کاغذها به آن اندازه است که بتوان از آن‌ها در حوزه نشر کتاب، مصارف آموزش و پرورش و مصارف کلان‌تر بهره و استفاده برد.

وی همچنین ادامه داد: قرار است کمیسون فرهنگی مجلس به زودی با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم و رؤسای کارخانه چوب کاغذ جلسه‌ای با محوریت نحوه خرید کاغذ بازیافتی داخلی و جلوگیری از واردات کاغذ برگزار کند.

باید مردم را متوجه ثروت بزرگی به نام بازیافت کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه باید در کشور فرهنگسازی شود، ادامه داد: از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی می‌توان مردم را متوجه ثروت بزرگی به نام «بازیافت» کرد که نسبت به آن بی‌توجه هستند، بنابراین فرهنگ جدا کردن کاغذهای باطله از دیگر زباله‌ها باید در جامعه نهادینه شود.

شجاعی کیاسری با بین اینکه آموزش و پرورش برای استفاده از کاغذهای بازیافتی با این کارخانه وارد مذاکره شده است، افزود: این اتفاق علاوه براینکه ایجاد اشتغال می‌کند می‌تواند در عرصه‌های فرهنگی و افزایش نشر کتاب و محصولات چاپی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه استفاده از صنعت بازیافت، قیمت کاغذ را در کشور ارزانتر خواهد کرد و به یقین هزینه‌های نشر کمتر می‌شود، گفت: کاغذ یک کالای استراتژیک است و نقش حیاتی در توسعه فرهنگی به عهده دارد؛ این فرآورده هنوز در فرآیند ارتباطات نقش کلیدی داشته و در آینده  همچنان از جایگاه مهمی برخوردار خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: Occ صنعت جدید و تازه نفسی در کشور است؛ زیرا تاکنون برای تولید کاغذ تنها از چوب استفاده می‌شد که به زودی بازیافت هم به آن اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هفته اول مردادماه سال جاری طرحocc  یا پروژه بازیافت کاغذ در کارخانه چوب و کاغذ مازندران افتتاح خواهد شد و این در حالی است اکنون ۵۰ درصد مواد اولیه تویلد کاغذ در دنیا از کاغذ بازیافتی بدست می‌آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا