«صاحبقرانیه» تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

به دنبال تعطیلی طبقه زیرین، طبقه بالای کاخ صاحبقرانیه نیز در راستای مطالعات مقاوم‌سازیِ بنا تعطیل شده و تا اطلاع بعدی قابلیت پذیرش بازدیدکننده را نخواهد داشت. مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح در این سازه در حال انجام است و با پایان گمانه‌زنی‌ها و آزمایشات روی خاک، مشکل نشست بنای صاحبقرانیه مشخص می‌شود. براساس این …

به دنبال تعطیلی طبقه زیرین، طبقه بالای کاخ صاحبقرانیه نیز در راستای مطالعات مقاوم‌سازیِ بنا تعطیل شده و تا اطلاع بعدی قابلیت پذیرش بازدیدکننده را نخواهد داشت.

مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح در این سازه در حال انجام است و با پایان گمانه‌زنی‌ها و آزمایشات روی خاک، مشکل نشست بنای صاحبقرانیه مشخص می‌شود.

براساس این گزارش، از طریق آزمایشات کنترل نقشه، مشخص شدن میزان بارهای وارد بر ساختمان و طبقه بندی عوامل مخرب اصلی و فرعی، طرحی مناسب برای بهسازی و بقای بنای صاحبقرانیه برنامه ریزی شده و به مرحله اجرا در آید.

کاخ صاحبقرانیه یکی از کاخ موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران است که متعلق به دوره ناصرالدین شاه قاجار بوده و در دوره پهلوی دوم به عنوان محل کار و پذیرایی از مهمانان استفاده می‌شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا