«مرگ بر آمریکا» گفتمان دائمی ملت ایران

آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در صحن جامع رضوی حرم حضرت ثامن‌الحجج(ع) در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: براساس آیات و روایات قرآنی، احترام به والدین دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و قرآن نیز برای این مسئله اهمیت بالایی را قائل شده است. امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آزار و …

آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در صحن جامع رضوی حرم حضرت ثامن‌الحجج(ع) در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: براساس آیات و روایات قرآنی، احترام به والدین دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و قرآن نیز برای این مسئله اهمیت بالایی را قائل شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آزار و اذیت والدین در زمره گناهان کبیره محسوب می‌شود، تاکید کرد: این مسئله هم‌طراز با شرک به خداوند متعال است و جایگاه والای والدین را در نزد خداوند متعال گوشزد می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به جایگاه عدل و انصاف در آیات و روایات قرآنی تصریح کرد: با وجود این جایگاه رفیع برای والدین اما شاهد هستیم که آیات و روایات بیان می‌کنند ‌حتی در مورد عزیزان و والدین نیز باید رعایت انصاف را انجام داد و در مسئله‌ای که حقیقت به نحو دیگری است و حتی ممکن است به ضرر عزیزان انسان تمام شود، باید جانب حقیقت و انصاف را رعایت کرد.

وی با اشاره به اینکه تقوا و شایستگی‌ها ملاک اصلی جایگاه انسان‌ها در یک جامعه ایمانی است، عنوان کرد: قرآن کریم می‌فرماید دعواهای شخصی میان افراد نباید منجر به خصومت آن‌ها شود، همچنان که خصومت‌های جناحی نیز نباید زمینه جدل را میان افراد فراهم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار رعایت عدل و انصاف در جامعه براساس فرمایش گوهربار امیرالمومنین(ع) بیان کرد: رعایت انصاف سبب تداوم دوستی‌ها در جامعه، نزدیکی دلها و گسترش مهر و عطوفت می‌شود.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به ‌مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ گفت: نکته نخست در باب این مذاکرات، این است که زحمات تیم مذاکره کننده کشورمان در هر صورت بر هیچ فرد و گروهی پوشیده نیست و این زحمات جای تقدیر دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات باید در میان افراد یک جامعه مبنا را بر خوش‌بینی قرار داد اما نسبت به دشمن رویکرد اصلی بدبینی است، عنوان کرد: آمریکا در طول تاریخ بدعهدی خود را در قبال ملت‌های مختلف و به‌ویژه ایران به نمایش گذاشته ‌و به هیچ وجه نمی‌توان نسبت به آن‌ها خوش‌بین بود.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: دشمنی ما با آمریکا هیچگاه به پایان نمی‌رسد و فارغ از بحث تصویب یا عدم تصویب جمع‌بندی مذاکرات در مجلس شورای اسلامی، نمی‌توان جنایات آمریکا را در کشورهای منطقه به فراموشی سپرد و شعار «مرگ بر آمریکا» یک گفتمان دائمی و همیشگی است که بر زبان مردم جاری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا