ادامه نگرانی نتانیاهو نسبت به توافق

به نوشته روزنامه اورشلیم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مخالفت‌هایش با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که هفته گذشته در وین حاصل شد، روز دوشنبه با ارسال پیامی به قانونگذاران آمریکا از آن‌ها خواست تا با این توافق مخالفت کنند. نتانیاهو در دیدار با اعضای حزب خود در تل‌آویو گفت: قطعنامه شورای …

به نوشته روزنامه اورشلیم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مخالفت‌هایش با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که هفته گذشته در وین حاصل شد، روز دوشنبه با ارسال پیامی به قانونگذاران آمریکا از آن‌ها خواست تا با این توافق مخالفت کنند.

نتانیاهو در دیدار با اعضای حزب خود در تل‌آویو گفت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تایید توافق هسته‌ای آخرین حرف نیست و تا زمانی که تحریم‌های کنگره علیه ایران وجود دارد تهران باید امتیاز بدهد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، کنگره آمریکا ۶۰ روز فرصت دارد تا توافق هسته‌ای را مورد بازبینی قرار دهد و در تایید یا رد آن رای‌گیری کند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان روز دوشنبه (امروز) با اکثریت قاطع قطعنامه مرتبط با توافق هسته‌ای را تایید کرد و این به معنی تضمین لغو تحریم‌های ایران به علاوه تایید برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی این قطعنامه شورای امنیت را ریاکارانه خواند و گفت که شورای امنیت در حالی توافق با ایران را تایید می‌کند که این کشور همچنان تهدید به نابودی اسراییل می‌کند.

نتانیاهو که از این اتفاق و حصول توافق هسته‌ای به خشم آمده است، ادامه داد: آن‌ها می‌گویند توافق هسته‌ای جلوی جنگ را می‌گیرد، این صحیح نیست چون این توافق احتمال جنگ را افزایش داده است. هم‌چنین تاریخ ثابت کرده است که حتی اگر جهان در عقیده خود اتفاق نظر داشته باشد، این کار همیشه درست نیست.

او روز یک‌شنبه نیز در گفت‌وگو با شبکه‌های مختلف آمریکایی به ادامه مخالفت‌هایش با توافق هسته‌ای پرداخت و از قانونگذاران کنگره خواست تا بر حصول یک توافق بهتر با ایران پافشاری کنند.

به نوشته اورشلیم پست، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته برای گفت‌وگو با مقامات اسراییلی درباره توافق هسته‌ای وارد تل‌آویو شده و قرار است روز سه شنبه با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا