موافقت با ۶۵ درصد از متقاضیان عفو

«غلامعباس صادقی» در تشریح جزییات عفو این تعداد از محکومان قضایی اظهارکرد: تعداد ۱۴۳۶ فقره پرونده متقاضیان عفو به مناسبت عید سعید فطر و سالروز حقوق بشر اسلامی  و کرامت انسانی در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت. وی گفت: تعداد ۹۳۰  نفر از متقاضیان واجد شرایط عفو تشخیص داده شدند …

«غلامعباس صادقی» در تشریح جزییات عفو این تعداد از محکومان قضایی اظهارکرد: تعداد ۱۴۳۶ فقره پرونده متقاضیان عفو به مناسبت عید سعید فطر و سالروز حقوق بشر اسلامی  و کرامت انسانی در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: تعداد ۹۳۰  نفر از متقاضیان واجد شرایط عفو تشخیص داده شدند که پس از پیشنهاد به مقام معظم رهبری دامت برکاته پیشنهاد عفو، تخفیف یا تبدیل مجازات آنان مورد موافقت معظم له قرار گرفته است.

مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضاییه افزود: در مجموع با درخواست ۶۵ درصد از متقاضیان عفو موافقت بعمل آمده است و ۳۵ درصد باقی مانده در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه واجد شرایط عفو تشخیص داده نشده است.

صادقی اضافه کرد: از تعداد ۹۳۰ نفر عفو شدگان، ۳۸۷ نفر محکوم سازمان تعزیرات حکومتی، یک نفر سازمان قضایی نیروهای مسلح و ۵۴۲ نفر از محکومان دادگاه های عمومی و انقلاب هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۵۷ نفر مرد  و ۷۳ نفر زن هستند، همچنین ۱۰ نفر از عفو شدگان از اطفال و نوجوانان بوده و ۱۱نفر نیز از اتباع خارجی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا