آمار تاسف بار از تلفات غیرنظامیان جنگ یمن

سخنگوی دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این آمار مجموع تلفات غیرنظامیان از آغاز حملات به یمن در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ را به ۱۶۷۰ تن رساند. ۳۸۲۹ تن دیگر نیز در این مدت مجروح شده‌اند. زیرساخت‌های موجود به شدت لطمه دیده است و دست‌کم ۱۸۷ مرکز دولتی و خدماتی …

سخنگوی دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این آمار مجموع تلفات غیرنظامیان از آغاز حملات به یمن در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ را به ۱۶۷۰ تن رساند. ۳۸۲۹ تن دیگر نیز در این مدت مجروح شده‌اند. زیرساخت‌های موجود به شدت لطمه دیده است و دست‌کم ۱۸۷ مرکز دولتی و خدماتی به صورت نسبی یا کامل در نتیجه درگیری مسلحانه تخریب شده است.

استفان دوجاریک در ادامه تاکید کرد که برنامه جهانی غذا اعلام کرده که ۱۳ کامیون حامل کمک‌های انسان‌دوستانه روز سه‌شنبه وارد یمن شده است و ۲۷ کامیون دیگر نیز پس از آن به آسیب دیدگان تحویل می‌شود.

وی افزود: در ماه ژوئیه، بیش از ۱۲۷ هزار تن به عنوان دریافت‌کننده کمک غذایی در تعز و لحج ثبت شده‌اند.

حملات هوایی و درگیری‌های زمینی در یمن به رغم آتش‌بس انسانی به میانجی‌گری سازمان ملل ادامه دارد.

دوجاریک در جمع خبرنگاران تاکید کرد: واضح است که دبیرکل سازمان ملل به شدت از عدم توقف درگیری‌ها در اوایل هفته به دلایل انسان‌دوستانه ناامید شده است. پس از ناکامی طرح آتش‌بس، دبیرکل سازمان ملل از تمام طرفین خواست تا از وخیم شدن شرایط جلوگیری کنند و مانع بروز فاجعه انسانی شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا