سجادی: لیگ برتر، ویترین فوتبال هر کشور است/ امیدوارم در لیگ پانزدهم فرهنگ جوانمردی را ببینیم

به گزارش خبرگزاری فارس، نصرالله سجادی در مراسم قرعه‌کشی پانزدهمین دوره لیگ برتر گفت: لیگ هر کشور نمایشگاه فوتبال آن کشور است، اگر بخواهید قدرت برنامه‌ریزی، ساختار، ابزار و… فوتبال در یک کشور را مشاهده کنید، باید به لیگ آنجا نگاه کنید. بالاترین مرحله فوتبال یک کشور، لیگ آن است. خوشبختانه امروز می‌توانیم بگوییم که …

به گزارش خبرگزاری فارس، نصرالله سجادی در مراسم قرعه‌کشی پانزدهمین دوره لیگ برتر گفت: لیگ هر کشور نمایشگاه فوتبال آن کشور است، اگر بخواهید قدرت برنامه‌ریزی، ساختار، ابزار و… فوتبال در یک کشور را مشاهده کنید، باید به لیگ آنجا نگاه کنید. بالاترین مرحله فوتبال یک کشور، لیگ آن است. خوشبختانه امروز می‌توانیم بگوییم که بعد از ۱۵ سال لیگ ما به سن بلوغ رسیده، هر چند که طبیعی است کاستی‌هایی در این بین وجود داشته باشد.

وی افزود: امسال با چند فدراسیون که لیگ برتر برگزار می‌کند صحبت می‌کردیم، قبل از برگزاری لیگ چهاردهم برای برگزاری باکیفیت تر مسابقات با مسئولان سازمان لیگ جلسه داشتیم. چند روز قبل برای لیگ پانزدهم هم با مسئولان سازمان لیگ صحبت کردیم و آنها آمارهایی ارائه کردند. سازمان لیگ در طول سال حدود ۷ هزار و ۶۰۰ مسابقه برگزار می‌کند که دیدارهای لیگ برتر هم شامل آن می‌شود. تمامی مسابقات فوتبالی که در سطح آقایان و بانوان برگزار می شود، زیرنظر سازمان لیگ است.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: جا دارد به سهم خود از همه باشگاه‌ها به عنوان بازیگران و پشتیبانان اصلی لیگ فوتبال تشکر کنیم. برای پیشرفت فوتبال باید به باشگاه‌ها توجه کنیم، این وظیفه فدراسیون‌ها و ورزش است. بدون شک همه نهادهای مربوطه باید برای رونق فوتبال جلو آمده و به پیشرفت آن کمک کنند. نکته‌ای که همه باید به آن توجه کنیم، این است که علاوه بر برگزاری یک لیگ منسجم، دستاورد پیشرفت را هم رقم بزنیم که در این صورت می‌توانیم بگوییم دستاورد مناسبی از برگزاری لیگ داشتیم. امیدوارم باهمکاری همه نهادها به ویژه هیأت‌های فوتبال و سایر ارگان‌های برگزارکننده لیگ، بستر مناسب فراهم شود و صحنه‌هایی که متناسب بافرهنگ ایرانی نیست در مسابقات دیده نشود.

سجادی خاطرنشان کرد: امیدوارم لیگ پانزدهم نمایشگاه فرهنگی و فنی فوتبال باشد و اخلاق جوانمردی و پهلوانی را در مسابقات ببینیم. می‌دانید مخاطب اصلی فوتبال جوانان هستند. تمامی مربیان فوتبالی در لیگ برتر به دنبال این باشند که در درجه اول آثار پهلوانی و اخلاقی را به نمایش بگذارند. جا دارد از صدا و سیما که برای نمایش بهتر فوتبال تلاش می‌کنند هم تشکر کنیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا