پیگیری تخلف وزرات ارتباطات در خصوص تعلل راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار موبنا، نصرالله پژمان‌فر در این باره گفت: در همه جای دنیا و به ویژه کشورهای پیشرفته ارائه خدمات اینترنتی، از طریق “شبکه ملی اطلاعات” صورت می ‌گیرد و در برنامه پنجم توسعه نیز به تاسیس “شبکه ملی اطلاعات” اشاره شده و وزارت ارتباطات مکلف به راه‌اندازی آن است. وی با تاکید براینکه …

به گزارش خبرنگار موبنا، نصرالله پژمان‌فر در این باره گفت: در همه جای دنیا و به ویژه کشورهای پیشرفته ارائه خدمات اینترنتی، از طریق “شبکه ملی اطلاعات” صورت می ‌گیرد و در برنامه پنجم توسعه نیز به تاسیس “شبکه ملی اطلاعات” اشاره شده و وزارت ارتباطات مکلف به راه‌اندازی آن است.
وی با تاکید براینکه در شبکه‌های مجازی و اینترنتی فضای ناامنی حاکم است و امنیت سیاسی، خصوصی و غیره به دلیل آنکه این اینترنت خارجی است وجود ندارد، افزود: به رغم تاکید و قوانین بالادستی تاکنون وزارتخانه هیچ گونه اقدامی در رابطه با این موضوع انجام نداده و کمیسیون فرهنگی این مسئله را به‌عنوان یک تخلف که اعتبارات لازم هم برای آن پیش‌بینی شده، پیگیری خواهد کرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اما علی‌رغم تکالیفی که «شورای عالی فضای مجازی» مشخص کرده، اما متاسفانه وزرات ارتباطات همچنان نسبت به راه اندازی این شبکه تعلل به خرج می‌دهد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پهنای باند اینترنت موجود به دلیل آنکه از خارج کشور وارد می‌شود و سرورهای آن داخل ایران نیست بسیار پرهزینه هستند، گفت: با راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات این مشکل حل خواهد شد زیرا به دلیل فقدان آن، خدماتی که در چنین شرایطی ارائه می‌شود گران، ناامن و بی‌کیفیت است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا