نحوه دریافت کارت کار اتباع عراقی اعلام شد

اقبالی مدیرکل اشتغال اتباع خارجی گفت: کلیه اتباع عراقی مذکور بالای ۱۸ سال دارنده کارت هویت معتبر که در طرح آمایش ۱۰ شرکت کرده و کارت کار آنان به دلیل پایان مدت اعتبار منقضی گردیده است به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند. اقبالی افزود: اتباع عراقی موظفند از ۲۹ تیرماه …

اقبالی مدیرکل اشتغال اتباع خارجی گفت: کلیه اتباع عراقی مذکور بالای ۱۸ سال دارنده کارت هویت معتبر که در طرح آمایش ۱۰ شرکت کرده و کارت کار آنان به دلیل پایان مدت اعتبار منقضی گردیده است به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

اقبالی افزود: اتباع عراقی موظفند از ۲۹ تیرماه سال جاری تا ۱۱ شهریور ماه جهت اخذ کارت کار به ادارات کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان محل اقامت خود مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین هزینه صدور (کارت کار) بر اساس مصوبه قانون بودجه سال ۹۴ و برابر نرخ اعلامی ۲۸۷۵۰۰۰ ریال بوده و متقاضیان مکلف به پرداخت نرخ مصوب به حساب شماره اعلامی از سوی ادارات کل استان‌های مربوطه خواهند بود.

وی گفت:‌ کارفرمایان باید از اشتغال اتباع خارجی که فاقد کارت کار هستند و یا مدت اعتبار کارت کار آنها منقضی گردیده است جدا خودداری کنند.

اقبالی در پایان به کارفرمایان توصیه کرد که حتما اتباع خارجی خود را در کاری که در کارت کار قید گردیده اشتغال داشته و در مواردی که رابطه اسخدامی تبعه با کارفرما قطع می‌گردد مراتب را در اسرع وقت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند. در صورت عدم اعلام با توجه به استناد ماده ۱۸۱ قانون کار مراتب جرم به مبلغ ۱۱۸۷۳۷۵ ریال روزانه جریمه و به مجازات حبس ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا