کلاهبرداری ٣‌ میلیارد تومانی به بهانه پرداخت سود

او گفت: «به‌طور اتفاقی با سعید آشنا شدم. او نمایشگاه اتومبیل داشت و فردی معتبر به‌نظر می‌رسید. سعید وقتی فهمید مبلغی پس‌انداز دارم، به من گفت حاضر است با پول من کار کند و ماهانه سود خوبی بپردازد. من که نمی‌دانستم با سرمایه‌ام چه کنم، به این مرد اعتماد کردم و حدود صد ‌میلیون تومان …

او گفت: «به‌طور اتفاقی با سعید آشنا شدم. او نمایشگاه اتومبیل داشت و فردی معتبر به‌نظر می‌رسید. سعید وقتی فهمید مبلغی پس‌انداز دارم، به من گفت حاضر است با پول من کار کند و ماهانه سود خوبی بپردازد. من که نمی‌دانستم با سرمایه‌ام چه کنم، به این مرد اعتماد کردم و حدود صد ‌میلیون تومان به او دادم، اما بعد از مدتی از پرداخت سود خبری نشد و فهمیدم سعید نمایشگاه را تعطیل و فرار کرده است».
کارآگاهان بعد از دریافت این شکایت، تحقیقات خود را آغاز کردند؛ اما پیش از آنکه ردی از متهم به دست آید بر تعداد شاکیان مرد نمایشگاه‌دار افزوده شد و تعداد آنها به ٣٥ نفر رسید. به‌این‌ترتیب، معلوم شد متهم با طراحی نقشه‌ای حساب‌شده دست به‌کلاهبرداری بزرگی زده است. این مرد بعد از آنکه مبلغی کلان به چنگ آورد، نمایشگاه را تعطیل کرد و محل سکونتش را نیز تغییر داد. تلاش‌ها برای دستگیری این مرد در حالی ادامه داشت که سرنخی از او در دست نبود؛ اما بعد از مدتی اخباری در اختیار مأموران قرار گرفت که نشان می‌داد متهم به شمال کشور گریخته است و در بندر انزلی پنهان شده است. به‌این‌ترتیب نیابت قضائی برای دستگیری سعید صادر شد و مأموران پلیس انزلی بعد از اطلاع از این پرونده، برای بازداشت متهم به تکاپو افتادند. آنها بعد از مدتی جست‌وجو، سرانجام نشانی کلاهبردار فراری را به دست آوردند و برای دستگیری او وارد عمل شدند.
سعید زمانی که مأموران را در برابر خود دید، برای فرار از دست آنها سوار موتورسیکلت شد و سعی کرد با سرعت بگریزد؛ به‌این‌ترتیب، عملیات تعقیب و گریز آغاز شد. در نهایت متهم تعادل موتور را از دست داد و با یک خودرو پژو ٤٠٥ تصادف کرد و مجروح شد. مأموران این مرد را دستگیر و به بیمارستان منتقل کردند. سعید که پایش شکسته بود، بعد از انجام مداواهای اولیه به همدان منتقل و از او بازجویی شد. او به ‌کلاهبرداری از ٣٥ نفر اعتراف کرد و گفت: «طعمه‌هایم را با وعده پرداخت سود فریب می‌دادم و چون نمایشگاه اتومبیل داشتم، به‌راحتی می‌توانستم اعتماد آنها را جلب و خودم را فردی معتبر معرفی کنم. بعد از اینکه از این افراد سه ‌میلیارد تومان گرفتم، به این نتیجه رسیدم که وقت فرار فرا رسیده است. من گمان می‌کردم هیچ ردی از خودم به‌جا نگذاشته‌ام و هرگز دستگیر نخواهم شد». بنابر این گزارش، متهم درحال‌حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات قضائی از او همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا