بررسی دو گوشی پرچمدار سامسونگ و ال جی

به گزارش خبرنگار موبنا، ال جی ۴ G و S6 Galaxy صنعتی، یکی منحنی با چرم نرم و دیگری شیشه ای جالب و نقره ای فلزی است. سامسونگ با ۵ S یک قدم اشتباه برداشت و بنابراین مجبور به راه اندازی مجدد طراحی برای ۶ Galaxy S شد. در همین حال ۴ G نیز تکامل …

به گزارش خبرنگار موبنا، ال جی ۴ G و S6 Galaxy صنعتی، یکی منحنی با چرم نرم و دیگری شیشه ای جالب و نقره ای فلزی است.
سامسونگ با ۵ S یک قدم اشتباه برداشت و بنابراین مجبور به راه اندازی مجدد طراحی برای ۶ Galaxy S شد. در همین حال ۴ G نیز تکامل خوبی از مدل قبلی خود است. هر دو پرچمدار مراحلی را در جهت طراحی لوکس سپری کردند اگرچه آنها در مسیرهای بسیار متفاوت هستند.
ال جی ۴ G ساختار چرمی مرغوب و اندکی انحنا در طراحی را انتخاب کرد (آن را از Moto X متمایز می کند). سامسونگ مسیر محبوبی را در پیش گرفت و یک فریم فلزی بلند و باریک را انتخاب کرد که بین دو شیشه طراحی شده است.
اتصال معمولی توسط پورت USB 2.0 در پایین هر دو گوشی انجام می شود، اما LG G4 دارای SlimPort 4K است. این به شما امکان می دهد تا تلویزیون UHD را از G4 خود از طریق اتصال سیمی HDMI کنترل کنید. Galaxy S6 فاقد پشتیبانی اساسی MHL است، بنابراین تنها پخش ویدئو های بی سیم برای آن کار می کند.
ال جی همچنین دارای گیرنده رادیویی FM است، در حالی که سامسونگ فاقد آن می باشد.هر دو گوشی برای موقعیت یابی مبتنی بر GPS ،GLONASS و Beidou می باشند، با یک فشار سنج که در محیط های متراکم شهری به این امر کمک می کند.
Galaxy s6 جدا از این دو مورد استفاده به خوبی مجهز شده که آن دارای ANT + نیز می باشد، که در صورت داشتن برخی از سنسورهای ورزشی سازگار ممکن است مفید باشد.
طراحان سامسونگ معمولا جنبه عملی را در اولویت قرار می دهند و حتی تلاش می کنند کسانی را که علاقه ای به ظاهر پلاستیکی با طرح های چرم مصنوعی ندارند را راضی نگه دارند. این کار انجام نشد تا اینکه Galaxy S6 ترکیب جالب فلز و شیشه را به ارمغان آورد.
ال جی نیز با قاب پشت چرمی خود ایده جدیدی را پیاده نکرد، اما کانون لیزر سابق موتورولا در ایالات متحده به این معنا است که Moto X هنوز هم بسیار نادر است. طراحی ال جی با دکمه های قاب پشت پیش از این قابل تشخیص بود، اما این شرکت یک دوخت تزئینی را نیز به آن اضافه کرده است و کمی انحنا در بدنه گوشی نیز آن را منحصر به فرد کرده است.
Galaxy S6 دارای یک انتخاب اضافی نیز می باشد، انحنای دوبرابر صفحه نمایش در لبه Galaxy S6. بر خلاف قوس ملایم G4، دو طرف صفحه نمایش لبه S6 دارای شیب است تا ظاهر منحصر به فرد و قابلیت های اضافی ارائه دهد.
با وجود تفاوت ملموس ۰.۴ اینچ در اندازه صفحه نمایش، این دو گوشی در اندازه خیلی مختلف نیستند. Galaxy S6 دارای ابعاد X 70.5 X 6.8 143.4 میلیمتر و وزن ۱۳۸ گرم است، در حالی که LG G4 دارای ابعاد ۱۴۸.۹ X 76.1 X 9.8 میلیمتر و وزن ۱۵۵ گرم می باشد.

Galaxy S6 جمع و جور ترین دستگاه ممکن نیست، اما حاشیه پایین صفحه نمایش دارای اثر انگشت خوان (یعنی کلید سخت افزاری Home) و کلیدهای لمسی خازنی Back و سوئیچ برنامه است. ال جی از کلید های روی صفحه نمایش استفاده می کند و حاشیه پایین صفحه نمایش را خالی می گذارد و به خوبی از فضای صفحه استفاده نمی کند.
هر دو گوشی دارای دوربین سلفی در بالای صفحه نمایش می باشند، هر دو دارای سنسور ۴: ۳ (با وجود دوربین اصلی صفحه گسترده) می باشند. ال جی G4 به دوربین ۸ مگاپیکسل با فیلمبرداری ۱۰۸۰p مجهز است، در حالی که Galaxy S6 دارای دوربین ۵ مگاپیکسل می باشد اما در وضوح فیلمبرداری به ۱۴۴۰p یا QHD می رسد.
دوربین G4 LG نیز با وجود بدنه ضخیم تر آن، کمی برجسته است. همچنین دارای یک فلاش LED است زیرا LED دوم که در G3 بود با سنسور طیف رنگ جایگزین شده است. دوربین G4، فرستنده اینفرارد برای کانون اتوماتیک لیزر را به همراه دارد.
Galaxy S6 دارای طراحی کلاسیک، دکمه پاور در یک طرف گوشی و کلید ولوم ( این بار دکمه های جداگانه) در طرف دیگر است. دسترسی به آنها بسیار آسان است و دکمه های ولوم را می توان به عنوان یک کلید دیافراگم سخت افزاری برای دوربین استفاده کرد (این کار با دکمه های G4 بسیار راحت نیست).
وضوح صفحه نمایش QHD این روزها یکی از گزینه های لازم است، اما برای هر دو رقیب، چیزی بیش از بازاریابی است. LG G4 دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با وضوح ۲۵۶۰ ۱،۴۴۰x پیکسل، در قطر ۱۰۸۰p، کمی پایین تر از حد کامل است، هرچند برای یک پرچمدار در حد مطلوب می باشد.
Super AMOLED در سامسونگ Galaxy S6 با روشنایی کمتر از ۵۰۰nits می درخشد اگر بخواهید می توانید روشنایی آن را بطور دستی تنظیم کنید، اما بهتر است آن را به حالت خودکار واگذار نمایید. این با کاهش روشنایی در مصرف باتری صرفه جویی می کند، اما می توانید آن در صورت نیاز آن را تا ۷۵۰nits می رساند. این فراتر از چیزی است که شما از تنظیم دستی و یا از LG G4 دریافت می کنید.
در حال حاضر سامسونگ Galaxy S6 با اندروید ۵.۰.۲ آب نبات چوبی اجرا می شود، در حالی که LG G4 از مزایای راه اندازی نسخه کمی جدیدتر بهره می گیرد و کمپانی دارای زمان کافی برای آماده سازی آب نبات چوبی ۵.۱ بوده است.
هر چند این تفاوت خیلی زیاد نیست، هر دو گوشی دارای سفارشی سازی های بسیار سنگین برای اندروید قدیمی است.
سامسونگ Galaxy S6 از سنسور اثر انگشت برای امنیت حالت خصوصی استفاده می کند. این حالت یک بخش مطمئن از حافظه ایجاد می کند که می تواند فایل های حساس و عکس ها را حفظ کند.
وقتی که شما با حالت خصوصی وارد نشوید، این حافظه برای هر کس دیگر که از گوشی شما استفاده می کند غیر قابل دسترس است، تا زمانی که شما آن را دوباره با انگشت خود باز کنید.
سامسونگ Galaxy S6 چنین قابلیتی ندارد، که شرم آور است زیرا تصور کنید که آن با سنسور اثر انگشت عالی کار می کند، و حساب درست را برای فرد مناسب باز می نماید.
سامسونگ Galaxy S6 نیز دارای دوربین به روز شده است، که بر اساس دوربین Galaxy Note 4 می باشد. این نیز دارای یک حسگر ۱۶ مگاپیکسل ۱۶:۹ پشت یک دیافراگم مشابه ۱.۹ و تثبیت کننده نوری است. دوربین S6 از ردیابی کانون اتوماتیک پشتیبانی می کند که در کانون نگه داشتن اشیاء متحرک را آسان تر می کند.
حتی دوربین جلو در این دو قابل ملاحظه است. سامسونگ دارای یک دوربین سلفی ۵MP با دیافراگم F / 1.9 و تثبیت کننده تصویر دیجیتال است. ال جی دارای دوربین ۸ MP با دیافراگم F / 2.0 می باشد.هر دو سنسور بر خلاف همتایان خود، همان نسبت صفحه قدیمی ۴: ۳ را دارند.
ال جی G4 دارای یک مزیت عمده در نرم افزار است. آن دارای حالت کنترل دستی می باشد که می تواند تصاویر DNG RAW را برای ویرایش دستی بعد، ایجاد نماید. یک هیستوگرام نیز برای راهنمایی شما در حال تعیین تنظیمات، وجود دارد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا