خوراک ٦ پالایشگاه نفت کشور از طریق خط لوله تامین می شود

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیر برنامه ریزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تاکید بر این که بنیان پیشبرد اهداف و دستیابی به آنها، برنامه ریزی است، گفت: اجرای یک برنامه خوب، نیازمند تعریف منطقی و دست یافتنی از ظرفیتها، واقعیات …

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیر برنامه ریزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تاکید بر این که بنیان پیشبرد اهداف و دستیابی به آنها، برنامه ریزی است، گفت: اجرای یک برنامه خوب، نیازمند تعریف منطقی و دست یافتنی از ظرفیتها، واقعیات موجود است از شعاری بودن باید پرهیز کرد.

سیامک شیخ مقدس ادامه داد: هم اکنون روزانه ٣٧٥ هزار بشکه نفت خام به پالایشگاه اصفهان، ٥٠٠ هزار بشکه به پالایشگاههای تهران و اراک، ١١٠ هزار بشکه به پالایشگاه تبریز، ٥٣ هزار بشکه به پالایشگاه شیراز، ٢٢ هزار بشکه به پالایشگاه کرمانشاه و حدود ٦٠ هزار بشکه نیز به پالایشگاه آبادان تحویل می شود.

وی گفت: خوراک پالایشگاه‌های لاوان، بندرعباس و بخش عمده خوراک پالایشگاه آبادان مستقل تامین شده و به شبکه خطوط لوله و مخابرات متصل نیست.

وی با اشاره به این که کلید موفقیت در تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه های راهبردی، در نظر گرفتن شرایط واقعی و پرهیز از شرایط رویایی است، گفت: ایحاد چنین شرایطی به همراه زنجیره تعامل و همکاری بخشهای و سازمانهای مرتبط می تواند منجر به تعریف و تدوین برنامه ای منطقی و مبتنی بر واقعیات شود تا به اهداف پیش بینی شده در آن دست یافت.

شیخ مقدس با بیان این که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تلاش بخشهای عملیاتی و ستادی، به بیشتر اهداف خود در برنامه پنجم (در حوزه های انتقال مطمئن و پایدار فرآورده های نفتی، تعمیرات خطوط لوله، تعویض پوشش، پیگرانیهای معمولی و هوشمند و …) دست یافت و با تلاش مضاعفی که خواهد داشت، این مهم را در برنامه ششم نیز ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: در خصوص برنامه ریزی مبتی بر منطق و واقعیتهای موجود، از سال قبل نشستهای متعددی در سطح کلان وزارت نفت و شرکتها تابع از جمله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برگزار شد تا طرحها و برنامه ها، مطابق با شاخصه های اخیر (منطق و ظرفیتها و واقعیات موجود) و بر اساس یک کارشناسی دقیق و سنجیده تعریف شوند.

وی تامین خوراک پالایشگاههای نفت کشور و انتقال فرآورده های نفتی از آنها به مبادی مصرف را وظیفه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خواند و گفت: انتقال ایمن، پایدار و مطلوب مقادیر قابل توجه نفت خام و فرآورده های نفتی در بیش از ١٤ هزار کیلومتر خط لوله به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

مدیر برنامه ریزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تاکید کرد: این شرکت در زنجیره انتقال انرژی جایگاه مهم و حیاتی دارد، از این رو تلاش کرده است مسئولیتهای این حوزه را در برنامه پنجم به بهترین شکل ممکن انجام دهد و این وظیفه را در برنامه ششم نیز (با توجه به اهداف)، منسجم تر و دقیقتر ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا