بررسی N1 نوکیا

به گزارش خبرنگار موبنا، نوکیا N1 در میان نخستین دستگاه هایی قرار دارد که از USB Type-C پشتیبانی می کند، هر چند که به طور کامل و دقیق نیست. Type-C رابط جدید برگشت پذیر برای USB است که بر اساس USB 3.1 می باشد. کابل همراه با تبلت فراهم شده است که یک سر آن …

به گزارش خبرنگار موبنا، نوکیا N1 در میان نخستین دستگاه هایی قرار دارد که از USB Type-C پشتیبانی می کند، هر چند که به طور کامل و دقیق نیست. Type-C رابط جدید برگشت پذیر برای USB است که بر اساس USB 3.1 می باشد. کابل همراه با تبلت فراهم شده است که یک سر آن سوکت USB 2.0 است.
با گذشت زمان USB 2.0 برای پشتیبانی از حافظه بیرونی (OTG USB) و خروجی ویدئو (MHL /SlimPort) به روز رسانی می شود، اما این تبلت هیچ یک از آن ها را انجام نمی دهد.
ادعا شده که USB Type-C می تواند همه کار انجام دهد- یک کابل که کل راه اندازی دسکتاپ را ارائه می دهد، مانند اپل که با پورت جدید جداگانه MacBook انجام می دهد. در نوکیا N1 اینطور نیست.
سایر ارتباطات معمولی تبلت شامل سوکت صوتی ۳.۵ میلیمتری استاندارد است.
پورت های USB Type-C باید از خروجی صدای آنالوگ نیز پشتیبانی کنند، اما این یکی آنطور که تا کنون تصور می کردید، نیست. تبلت دارای یک تراشه Wolfson است بنابراین کیفیت بنابراین صوتی باید در سطح خوبی باشد.
برای ارتباط بی سیم، نوکیا N1 دارای Wi-Fi a/b/g/n/ac است و این تنها ارتباط شما با اینترنت است. ارتباط اختیاری G/LTE 3 وجود ندارد.
بلوتوث ۴.۰ با A2DP نیز فراهم شده است. مکانیابی GPS وجود ندارد، که اگر یک تبلت فشرده برای مسیریابی بخواهید، این گزینه برای شما مهم خواهد بود. NFC نیز وجود ندارد.
مرورگر وب مانند دیگر بازگشتی های ICS احساس می شود. این دارای مرور با ساختار Tab است، هر چند Tab ناشناس وجود ندارد.
شما از قابلیت پیدا کردن در صفحه و درخواست سایت دسکتاپ برخوردارید. قابلیت بوک مارک یا همگام سازی Tab وجود ندارد. مرورگر سریع کار می کند و نسبت صفحه ۴:۳ خود را برای مرور در صفحات فراهم می کند. با این حال، شما احتمالا باید نصب Chrome یا Firefox را در نظر بگیرید اگر به مرور خصوصی و یا همگام سازی میان دستگاه ها نیاز دارید.
نوکیا N1 دارای دو رنگ است- آلومینیوم طبیعی و گدازه خاکستری. آنها تقریبا با رنگ های نقره ای/ خاکستری و طوسی/ مشکی iPad mini مطابقت دارند. شباهت ها همین جا ختم نمی شود، نوکیا N1 دارای ابعاد ۲۰۰.۷X 138.6X 6.9 میلیمتر و وزن ۳۱۸ گرم است. در واقع، تقریبا به همان اندازه iPad mini 3 است، اما باریک تر، کمی بلندتر و کمی سبک تر.

نوکیا و Foxconn ، دستگاه های فلزی را تجربه کرده اند و آنها را به خوبی در تبلت نوکیا N1 مورد استفاده قرار دادند. طراحی جدید نیست، اما خوب به نظر می رسد و احساس می شود. آن تقریبا شبیه به iPad mini است، که به موجب آن باید به دوستان خود توضیح دهید که “نه، یک آی پد نیست.”
قاب پشت یک تکه آلومینیوم با یک دوربین ۸ مگاپیکسل در بالای گوشه چپ است. فلاش در اینجا وجود ندارد اما عکاسی با تبلت خیلی جالب نیست بنابراین چیزی را از دست نمی دهید. هر چند لوگوی اپل وجود ندارد، فقط یک لوگوی کوچک نوکیا نزدیک به پایین مشاهده می شود. این بزرگترین تفاوت برای تشخیص این است که شما iPad mini 3 در دست ندارید.
نوکیا N1 دارای یک صفحه نمایش ۷.۹ اینچ با نسبت تقریبا مربع ۴: ۳ است و به وضوح ۱۵۳۶X 2،۰۴۸ پیکسل با تراکم پیکسل ۳۲۴ppi مجهز می باشد، بله این ابعاد و ویژگی صفحه نمایش iPad mini 3 است. نسبت صفحه بین کاغذ A4 و استانداردهای نامه ایالات متحده قرار دارد، که باعث می شود آن برای خواندن مستندات، به خصوص در این اندازه صفحه نمایش کاملا مناسب باشد. خواندن یک صفحه کامل روی صفحه نمایش ۸ اینچ ۱۶:۹ سخت است.

هرچند صفحه نمایش بقدرکافی روشن است اما نوار کشویی روشنایی در نیمه فوقانی است. Auto نیز بخوبی کار می کند اگر شما بخواهید مقداری از شارژ باتری را ذخیره کنید. این نرم افزار همچنین می تواند محتوای صفحه نمایش را برای تناسب بهتر تصویر فعلی بر روی صفحه نمایش تنظیم کند.
تبلت نوکیا N1 بر روی اندروید ۵.۰.۲ آبنبات چوبی اجرا می شود اگر فقط با نگاه کردن به صفحه اصلی متوجه آن نمی شوید. این کمپانی این تجربه را نیز با استفاده از منوی راه انداز به نام Z Launcher کاملا سفارشی کرده است.

نرم افزار نوکیا N1 دارای پشتیبانی کامل از چند کاربر است. شما می توانید بیش از یک حساب اضافی ایجاد کنید (به عنوان مثال، LG G4 فقط محدود به یک حساب اضافی است) و حساب می تواند از دو نوع است.
نوکیا N1 دارای سخت افزار مناسب و معقول دوربین برای یک تبلت است- دوربین ۸MP در قاب پشت و دوربین ۵MP در قاب جلو، که هر دو قادر به فیلمبرداری ۱۰۸۰p در ۳۰fps می باشند. هر چند نرم افزار کمی کند است، اما از ویژگی های اصلی برخوردار است.
File Manager نیز می تواند در حافظه داخلی بر اساس پوشه یا بر اساس نوع محتوا مرور کند. این حالت مشاهده لیست و ماتریس را ارائه می دهد و از ویژگی های گروهی پشتیبانی می کند.
ضبط صوت یک برنامه بسیار ساده است که به شما امکان می دهد تا صدا را ضبط کنید. Auto Start Manager اطلاعاتی مربوط به اینکه چه مقدار نیرو (در میلی آمپر) یک برنامه خاص استفاده کرده است و چه مقدار RAM را اشغال می نماید، ارائه می دهد.

هر چند این بزرگترین مسئله نیست، بدترین مشکل فقدان یک برنامه مسیریابی می باشد. نوکیا N1 یک GPS ندارد، اما HERE Maps نوکیا در میان بهترین ها قرار دارد و به صورت رایگان برای هر اندروید در دسترس است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا