گارانتی متفرقه همچنان منافع مشترکان تلفن همراه را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، از چند سال گذشته که به دلیل تعرفه بالا عنان بازار تلفن همراه کشور در اختیار قاچاقچیان قرار گرفت و این افراد سودجو برای سود بیشتر اقدام به چاپ برگه های تقلبی  به عنوان گارانتی متفرقه کردند.گارانتی های متفرقه که هزینه هایی تمام شده آن به ۵۰۰ تومان هم …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، از چند سال گذشته که به دلیل تعرفه بالا عنان بازار تلفن همراه کشور در اختیار قاچاقچیان قرار گرفت و این افراد سودجو برای سود بیشتر اقدام به چاپ برگه های تقلبی  به عنوان گارانتی متفرقه کردند.
گارانتی های متفرقه که هزینه هایی تمام شده آن به ۵۰۰ تومان هم نمی رسد باعث گمراه شدن بسیاری از مشتریان بی اطلاع شده  است.
این برگه ها که شامل هیچ گونه خدمات پس از فروشی نمی شود تنها به عنوان یک برگه که فاقد هر گونه ضمانتی اجرایی است به همراه گوشی ها ی تلفن همراه  قاچاق فروخته می شود.
اکثرکارت گارانتی های متفرقه که  با استفاده از تشابه اسمی نسبت به اسامی گارانتی های اصلی  در بازار عرضه می شود توانسته  سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند و فعالان غیرقانونی از این طریق به  رقم قابل ملاحظه ای برسند.
با وجودی که در بازار سایر کالاها، نهادهای نظارتی ماهانه اسامی گارانتی های قانونی فعال در بازار را برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی اطلاع رسانی می کنند، اما نهادهای قانونی در بازار تلفن همراه تاکنون اینگونه عمل نکرده اند.
این اظهارات درحالی بیان می شود که نبود اتحادیه واحد برای صنف موبایل یکی ازدلایل اصلی افزایش تقلبات در بازار تلفن همراه ارزیابی می گردد که این روزها نیز ضرورت وجود تشکل مستقلی برای نظارت و پیگیری آنچه در این بازار می گذرد، بیشتر احساس می شود.
حضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه علیه قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث می شود تا فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد.
 ۱۲۹/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا