بازگشت رونق به بازار گوشی تلفن همراه

“محمد رحمان پور” یکی از فعالان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: بعد از تعطیلات نوروزی تا کنون بازار این کالای ارتباطی به دلیل کاهش تقاضا روزهای سرد و بی رونقی را سپری می کند.وی افزود: با شرایط فعلی پیش بینی می شود این بی رونقی تنها تا اواخر …

“محمد رحمان پور” یکی از فعالان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: بعد از تعطیلات نوروزی تا کنون بازار این کالای ارتباطی به دلیل کاهش تقاضا روزهای سرد و بی رونقی را سپری می کند.
وی افزود: با شرایط فعلی پیش بینی می شود این بی رونقی تنها تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد و از اوایل خرداد ماه میزان تقاضا در این بازار پرهیاهو افزایش یابد.
وی ادامه داد: هرساله در این ایام بازار تمامی کالاها از جمله تلفن همراه به دلیل کاهش تقاضا با رونق چندانی روبرو نیستند.
این فعال بازار ادامه داد: رکود و کم رونقی بازار تلفن همراه از اواخر سال  ۸۷  به دلیل عواملی همچون رکود اقتصادی شروع شد که کاهش نقدینگی مردم نیز به آن دامن زده است.
در همین حال یکی دیگر از منابع بازاری در این باره گفت: با افزایش عرضه جدیدترین گوشی ها از برندهایی همچون نوکیا، سونی اریکسون و سامسونگ در بازار پیش بینی می شود که در روزهای آینده متقاضیان گوشی تلفن همراه رو به افزایش بروند.
“رضا سهرابی” همچنین با اشاره به کاهش قیمت گوشی های گارانتی دار در بازار تهران افزود: در حال حاضر اکثر شرکت های واردکننده قانونی گوشی تلفن همراه، محصولات خود را با تعدیل قیمت به بهای گوشی های بدون گارانتی نزدیک کرده اند که بر این اساس پیش بینی می شود بازار گوشی تلفن همراه با رونق بیشتری روبه رو شود.
به گزارش موبنا، نبود اتحادیه یا صنف مختص به گوشی تلفن همراه، فقدان نظارت به منظورساماندهی وکنترل بازار و کنترل نکردن انبارهایی که عموما انباشته از گوشی های قاچاق هستند را از جمله دلایلی دانست که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان پرتشویش بماند.
با توجه به شرایط کنونی بازار، اکثر شرکت های قانونی برای مبارزه با توزیع گوشی های قاچاق و فروش بهتر محصولات خود راهکار تعدیل قیمت و برابری با گوشی های بدون گارانتی را در پیش گرفته اند.
۱۲۹/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا