تقلب در عرضه گوشی های قاچاق

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و لوازم یدکی و اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و ولوازم جانبی که به نوعی خود را متولی این بازار پرهیاهو می دانند، نظارتی بر این بازار ندارند. در نتیجه برخی فروشندگان سودجو برای فروش بهتر محصولات خود گوشی های کارکرده در …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و لوازم یدکی و اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و ولوازم جانبی که به نوعی خود را متولی این بازار پرهیاهو می دانند، نظارتی بر این بازار ندارند. در نتیجه برخی فروشندگان سودجو برای فروش بهتر محصولات خود گوشی های کارکرده در حد نو را با تعویض قاب فابریک به عنوان گوشی های “آک بند” در اختیار عموم مشتریان قرار می دهند. این تقلبات در حالی صورت می گیرد که مدتی پیش نیز برخی از افراد سود جود با بازکردن جعبه گوشی های گارانتی دار به تعویض گوشی های اصلی و تقلبی می پرداختند.
  با توجه به شرایط بازار گوشی تلفن همراه، اکثر تقلبات در گوشی های نو و کارکرده بیشتر در پاساژهای بزرگ خیابان جمهوری تهران دیده می شود. با وجود چند اتحادیه مرتبط با گوشی تلفن همراه، معضل تقلب در عرضه انواع گوشی های بدون گارانتی اصلی در بازار تلفن همراه تهران رو به افزایش است. نبود اتحادیه واحد برای صنف موبایل، یکی ازدلایل اصلی افزایش تقلبات در بازار تلفن همراه ارزیابی می گردد. این روزها ضرورت وجود تشکل مستقلی برای نظارت و پیگیری آنچه در این بازار می گذرد، بیشتر احساس می شود.
حضور کمرنگ نهادهای مبارزه با قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث می شود فعالیت قاچاقچیان همچنان رو به گسترش باشد.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا