تنظیم بازار گوشی تلفن همراه به عهده دولت است

“محمد رحمانپور” یکی از کارشناسان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: دولت اگر می‌خواهد نقش مثبتی در بازار تلفن همراه داشته باشد، با تصیمیم منطقی کاهش تعرفه واردات این کالا و نظارت  بر عرضه کالاهای قاچاق مشکلات این بازار را حل کند. حضور کمرنگ نهادهای مبارزه با قاچاق گوشی …

“محمد رحمانپور” یکی از کارشناسان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: دولت اگر می‌خواهد نقش مثبتی در بازار تلفن همراه داشته باشد، با تصیمیم منطقی کاهش تعرفه واردات این کالا و نظارت  بر عرضه کالاهای قاچاق مشکلات این بازار را حل کند. حضور کمرنگ نهادهای مبارزه با قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث شده فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد.
 وی ادامه داد: عدم نظارت کافی در بازار تلفن همراه باعث شده است بخش بزرگی از نیاز بازار از قاچاق تامین شود. شرکت‌های مادر برای رقابت با کالاهای قاچاق و ادامه حضور در بازار، قیمت کالای خود را کاهش می‌دهند. مدیران شرکت های قانونی معتقدند نهادهای مسوول می توانند با اخذ تصمیم های مناسب، این بازار پرمصرف را سامان دهند.
به گزارش موبنا، سال ۸۵ تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد افزایش یافت. دو سال بعد این رقم به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد. بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد. به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، بیش از ۹۰ درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
 ۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا