شهر بهتر، زندگی بهتر با تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی

به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر یونس شکرخواه در یادداشت وبلاگ خود به نشانی http://younesspace.blogspot.com نوشته است: هر سال از سال ۲۰۰۶ به بعد روز هفدهم ماه مه به عنوان روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی (WTISD) جشن گرفته می‌شود.هدف “روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی” ارتقای آگاهی …

به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر یونس شکرخواه در یادداشت وبلاگ خود به نشانی http://younesspace.blogspot.com نوشته است: هر سال از سال ۲۰۰۶ به بعد روز هفدهم ماه مه به عنوان روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی (WTISD) جشن گرفته می‌شود.
هدف “روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی” ارتقای آگاهی نسبت به اینترنت و تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی (ICT) است و اینکه امکانات اینترنت و این نوع تکنولوژی‌ها می‌تواند در خدمت جوامع و اقتصاد‌ها قرار گیرد و شکاف دیجیتال را از بین ببرد.
“روز جهانی ارتباطات دوربرد” از ۱۷ مه سال ۱۹۶۹ به بعد به نشانه روز تاسیس اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد و امضای نخستین کنوانسیون بین‌المللی تلگراف در سال ۱۸۶۵جشن گرفته می‌شده است.
روز جهانی جامعه اطلاعاتی (نوامبر ۲۰۰۵)؛ اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی در تونس که از ۱۶ تا ۱۸ نوامبر سال ۲۰۰۵ (۲۵ تا ۲۷ آبان ۱۳۸۴) برگزار شد [آشنایی با سند دستور جلسه تونس برای جامعه اطلاعاتی] از مجمع عمومی سازمان ملل خواست تا هفدهم مه را روز جهانی جامعه اطلاعاتی اعلام کند که مجمع عمومی سازمان ملل هم در مارس ۲۰۰۶ با صدور قطعنامه A/RES/252/60 این درخواست را تصویب کرد.
روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی؛ نوامبر ۲۰۰۶: کنفرانس تام‌الاختیار اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد بود که در نوامبر ۲۰۰۶ در نشست آنتالیا در ترکیه تشکیل جلسه داد، تصمیم گرفت تا هر دو رویداد، یعنی روز جهانی ارتباطات دوربرد و روز جامعه اطلاعاتی، در یک روز یعنی در همین روز هفدهم مه جشن گرفته شود و سپس قطعنامه به روز شده موسوم به Resolution 68 از کشورها و بخش‌های عضو خواست سالیانه با در نظر گرفتن برنامه‌های مناسب ملی با اهداف زیر به گرامیداشت این روز بپردازند:
• انعکاس و تبادل آرا درباره مضامین (theme) متخذه توسط شورای اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد
• بحث درباره جوانب مضمون با همه طرف‌های ذیربط
• تدوین گزارش برای بازتاب مباحث ملی درباره مباحث مرتبط با مضمون برای پس‌فرست به اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد و سایر اعضای آن.
شورای اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد که از سال ۱۹۴۷ اعلام موجودیت کرده است، در نشست سال ۲۰۰۹ خود تصمیم گرفت تا مضمون “شهر بهتر، زندگی بهتر با تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی” (Better city, better life with ICTs) را به عنوان مضمون روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی برای ۱۷ مه سال ۲۰۱۰ اعلام کند.
و حالا این روز در نمایشگاه جهانی شانگهای ۲۰۱۰ (Shanghai World Expo 2010) جشن گرفته خواهد شد که مضمون آن ” شهر بهتر، زندگی بهتر” است. مدت زمان برپایی نمایشگاه جهانی شانگهای ۲۰۱۰ از اول مه تا ۳۱ اکتبر اعلام شده است.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا