گوشی های قاچاق هنوز زنگ می خورد

آمار روشن و شفافی از ورود غیرقانونی گوشی به کشور وجود ندارد. دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ورود این کالای کم حجم و سبک را به صورت غیرقانونی سالانه در حدود ۱۰ میلیون دستگاه دانست. این آمار از دید بسیاری از کارشناسان و فروشندگان رسمی گوشی تلفن همراه، آمار درستی تلقی نمی شود.یکی …

آمار روشن و شفافی از ورود غیرقانونی گوشی به کشور وجود ندارد. دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ورود این کالای کم حجم و سبک را به صورت غیرقانونی سالانه در حدود ۱۰ میلیون دستگاه دانست. این آمار از دید بسیاری از کارشناسان و فروشندگان رسمی گوشی تلفن همراه، آمار درستی تلقی نمی شود.
یکی از فروشندگان تلفن همراه می گوید: بیش از ۹۰ درصد گوشی های بازار از مبادی غیررسمی وارد کشور شده است. این گوشی های ا رزان قیمت چینی با برند ها ی مختلف، در پاساژ علاءالدین به وفور یافت می شود.
به گفته یک واردکننده قانونی تلفن همراه، ورود قانونی گوشی تلفن همراه تحت هیچ شرایطی مقرون به صرفه نیست. چون با پرداخت عوارض گمرکی و هزینه های جانبی، قیمت گوشی، گرا نتر می شود. اما قاچاقچیان که این هزینه ها را ندارند، گوشی ها را ارزا نتر به فروش می ر سانند و سود بیشتری می برند. به طور قانونی شاید ۲۵ هزار گوشی هم سالانه وارد کشور نشود. قاچاق گوشی تلفن همراه زمانی به حداقل رسید که گوشی های قاچاق با رجیستر نشدن، در شبکه فعال نمی شد. اما با کامل شدن ظرفیت رجیستر، این قانون برداشته شد و آمار قاچاق گوشی تلفن همراه به حداکثر رسید.
۱۸۲/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا