شهر الکترونیک در امیریه دامغان ایجاد می‌شود

مصطفی فوادیان امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: شهر الکترونیک برای نخستین بار در استان سمنان با هدف ایجاد و فراهم کردن تمام امکانات و اطلاعات شهری و دسترسی شهروندان به آن در شهر امیریه دامغان ایجاد می‌شود.وی اضافه کرد: ایجاد شهر الکترونیک یکی از شعارهای دولت بوده و با …

مصطفی فوادیان امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: شهر الکترونیک برای نخستین بار در استان سمنان با هدف ایجاد و فراهم کردن تمام امکانات و اطلاعات شهری و دسترسی شهروندان به آن در شهر امیریه دامغان ایجاد می‌شود.
وی اضافه کرد: ایجاد شهر الکترونیک یکی از شعارهای دولت بوده و با دو مقوله سخت‌افرازی و نرم‌افرازی همراه بوده و در آن وب‌سایت جامع شهری و درج اطلاعات مراکز تجاری، تفریحی، تاریخی و بهداشتی شهر پیش‌بینی شده است.
شهردار امیریه دامغان خاطرنشان کرد: ایجاد شهر الکترونیک در مرحله نخست حدود ۷۰ درصد از خانوارهای شهری امیریه را زیرپوشش خود قرار می‌دهد.
فوادیان تصریح کرد: برای ایجاد شهر الکترونیک، شهرداری امیریه یک میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.
وی از مزیت‌های اجرای این طرح را ارتقای وضع شهری به لحاظ علمی، روان‌تر کردن کار مردم در مکاتبات اداری، کسب اطلاعات از آخرین وضع دستگاه‌ها و پرداخت قبوض بیان کرد.
شهردار امیریه دامغان افزود: مهم‌ترین طرح شهرداری امیریه در سال جدید احداث جایگاه CNG است که در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت دارد.
فوادیان گفت: احداث مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی و کارگاه دانه‌بندی شن و ماسه، تکمیل سالن بحران، تعریض خیابان شهید شاهچراغی و تبدیل آن به بلوار، احداث رینگ شهری با عرض ۳۰ متر به عرض ۵/۳ کیلومتر و احداث میدان آزادگان و دیوار حفاظتی را می‌توان از دیگر طرح‌های در حال اجرا دانست.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها شهرداری امیریه دامغان اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته است.
شهردار امیریه دامغان افزود: شهرداری امیریه در اجرای طرح مسکن مهر که از سوی بنیاد مسکن شهرستان دامغان در حال اجراست، تاکنون برای ۴۰ واحد پروانه ساخت صادر کرد.
فوادیان اظهار داشت: تاکنون ۱۱۰ نفر در شهر امیریه دامغان برای طرح مسکن مهر ثبت‌نام کردند که شهرداری این شهر برای آماده‌سازی این طرح یک میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی اضافه کرد: در سفر سال گذشته وزیر مسکن و شهرسازی و با مساعدت وی پنج هکتار از زمین‌های شهر امیریه برای اجرای طرح مسکن مهر وارد محدوده خدمات شهری شد که در اختیار بنیاد مسکن شهرستان دامغان قرار گرفت.
شهردار امیریه دامغان گفت: شهرداری امیریه ۲ هزار متر زمین برای احداث فرهنگسرا که از نیازهای شهر امیریه بوده در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان قرار داده است.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا