در جست‌وجوی راه‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت…

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به اذعان بسیاری از کاربران در تمام اقشار جامعه، سرعت اینترنت در کشور بسیار پایین است و همین موضوع باعث شده تا فکر یافتن راه‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت با آنچه که در سایت‌های مختلف اینترنتی آموزش‌های ساده نامیده می‌شود، به ذهن برخی حاضران در فضای …

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به اذعان بسیاری از کاربران در تمام اقشار جامعه، سرعت اینترنت در کشور بسیار پایین است و همین موضوع باعث شده تا فکر یافتن راه‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت با آنچه که در سایت‌های مختلف اینترنتی آموزش‌های ساده نامیده می‌شود، به ذهن برخی حاضران در فضای سایبر برسد تا به این ترتیب با سرعت پایین برقراری ارتباط در هر لحظه با هر مکان، مقابله کرده و درصدد افزایش آن برآیند.
به طور مثال در یکی از نتایج جست‌وجو با عنوان “بالا بردن سرعت اینترنت با یک دستورالعمل کاملا ساده” با بیان اینکه در ویندوز XP Pro درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به ۲۰درصد از پهنای‌باند یک اتصال به اینترنت محدود می‌کند، اعلام شده که اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از ۲۰ درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید و
برای اینکه بتوانید از ۱۰۰ درصد پهنای باندتان استفاده کنید و سرعت بالاتری را در اتصال به اینترنت تجربه کنید، باید مراحلی را طی کنید و آنها لیست می‌کند.
شاید تاکنون نرم‌افزارهای مختلفی را برای بالا بردن سرعت اینترنت در گشت‌وگذار اینترنتی خود مشاهده کرده‌اید و احتمالا تا به حال یکی از آن‌ها را نصب کرده و از آن استفاده کرده‌اید که البته بسیاری بر این عقیده بودند که پس از نصب نرم‌افزار هیچ گونه تغییری در سرعت اینترنت خود مشاهده نکرده‌اند.
ولی در مواردی مشاهده شده که گوگل قول بالا بردن سرعت اینترنت را می‌دهد! و با طرح این پرسش که آیا تا حالا از گوگل دروغ دیدید؟ نرم‌افزار Google Web Accelerator را برای این منظور معرفی می‌کند. اولین جمله‌ای که در سایت رسمی این نرم‌افزار دیده می‌شود آن که برنامه‌ای است که با کمک مرورگر شما صفحات وب را در یک چشم به هم زدن باز می‌کند. ولی دانلود این نرم‌افزار از سایت گوگل در ایران، قابل دریافت نیست.
در هر حال این سوال بارها مطرح شده که چرا سرعت اینترنت در کشور باید به گونه‌ای باشد که کاربران برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود با مشکل مواجه ‌شوند؟ یا سرعتی که از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت اعلام می‌شود، به‌طور اشتراکی بین چندین کاربر به طور ناقص در اختیار آن‌ها قرار بگیرد‌ و در نتیجه برای استفاده از راه‌هایی چون افزایش سرعت اینترنت از موتورهای جست‌وجو بهره بگیرند و یا برای اطمینان از کم‌فروشی یا گران‌فروشی نکردن شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت به سرعت‌سنج‌های مختلف پناه ببرند؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا