اجرای طرح پژوهشی پیاده‌سازی پیشخوان تلفنی خویش‌خدمت

محمدحسین حمیدی – مدیر گروه فن‌آوری اطلاعات جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مبحث پرتال صوتی در سال‌های اخیر با الگوبرداری از مفاهیم پرتال‌های وب طرح شده است.او افزود: طراحان و ایده‌پردازان این موضوع به‌دنبال آن هستند که به عنوان واسط کاربری، صدا …

محمدحسین حمیدی – مدیر گروه فن‌آوری اطلاعات جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مبحث پرتال صوتی در سال‌های اخیر با الگوبرداری از مفاهیم پرتال‌های وب طرح شده است.
او افزود: طراحان و ایده‌پردازان این موضوع به‌دنبال آن هستند که به عنوان واسط کاربری، صدا را در تعاملات انسان و رایانه وارد کنند تا به طبیعت آدمی نزدیک‌تر باشد.
وی یادآور شد: از این رو همگام با تحولات وب و طرح شدن وب ۲.۰، موضوع صفحات صوتی و نسل جدید سیستم‌های IVR به عنوان روشی جدید برای دستیابی به اطلاعات مورد توجه بسیار قرار گرفته است.
حمیدی توضیح داد: از سال‌ها پیش کنسرسیوم WWW که استانداردهای وب را توسعه می‌دهد، استاندارد VoiceXML را برای طراحی صفحات پویای صوتی معرفی کرد.
او ادامه داد: جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر با رصد کردن تحولات فن‌آوری در حوزه‌ی فن‌آوری‌های مرتبط با مراکز تماس، نسبت به تدوین دانش فنی و بومی‌سازی فن‌آوری‌های مرتبط با پرتال‌های صوتی و تلفنی اقدام کرده است.
به گفته او در همین راستا از سال گذشته، طرحی پژوهشی جهت پیاده‌سازی یک پیشخوان تلفنی خویش‌خدمت (Self-Service) با یکی از شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات عمومی کشوری به تصویب رسیده است.
حمیدی گفت: در این طرح با استفاده از فن‌آوری‌ها و استانداردهای توسعه‌ی وب، یک سیستم گویای تلفنی برای ارائه‌ی خدمات متنوع به مشترکان پیاده‌سازی شده و مراحل تست آلفا را با موفقیت پشت سر گذاشته است و در هفته‌های آتی در سایت مشتری وارد مرحله‌ی تست بتا می‌شود.
سیستم‌های تلفنی خویش‌خدمت مبتنی بر استاندارد VoiceXML زمان و هزینه‌ی طراحی صفحات و منوهای صوتی، یکپارچه‌سازی، توسعه و استقرار را کاهش داده و ویژگی‌هایی کیفی مانند مقیاس‌پذیری بالا، طراحی پیمانه‌ای، استقلال از عرضه‌کننده و معماری سرویس‌گرا را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا