بهره‌برداری از ۳۱ پروژه مخابراتی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعید احمدی صبح امروز در مراسم معارفه رئیس جدید اداره مخابرات سقز با اعلام این خبر، اظهار داشت: برای ساخت این پروژه‌ها هزینه‌ و اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال صرف شده است.وی با بیان اینکه WLL روستایی و BTS تلفن همراه بیشترین پروژه‌هایی است که از آنها بهره‌برداری …

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعید احمدی صبح امروز در مراسم معارفه رئیس جدید اداره مخابرات سقز با اعلام این خبر، اظهار داشت: برای ساخت این پروژه‌ها هزینه‌ و اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال صرف شده است.
وی با بیان اینکه WLL روستایی و BTS تلفن همراه بیشترین پروژه‌هایی است که از آنها بهره‌برداری می‌شود، افزود: با بهره برداری آنها ۹۹ درصد جاده‌های اصلی استان زیر پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرد.
احمدی خاطرنشان کرد: امسال شرکت مخابرات استان کردستان در راستای محقق شدن پیام نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر سال همت و کار مضاعف تمام توان خود را برای تقویت زیر ساخت‌های ارتباط رسانی در سطح استان بکار می‌گیرد.
مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان کردستان با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری در استان کردستان ۱۲ هزار پورت‌دیتا به بهره‌برداری می‌رسد، اذعان داشت با بهره‌برداری از این ۱۲ هزار پورت دیتا امکانات اینترنت پرسرعت استان فراهم خواهد شد.
احمدی مخابرات شهرستان سقز را به لحاظ به نتیجه رساندن پروژه‌های مخابراتی و ارتباطی، دومین شهر فعال در سطح استان بعد از شهرستان سنندج اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد مشترکین تلفنن ثابت روستایی کردستان از قابلیت اینترنت و دورنگار بهره‌مند هستند و در سال جاری این میزان با توسعه مخابرات روستایی ارتقا خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر۴۴۰ هزار شماره تلفن ثابت فعال در استان وجود دارد، ادامه داد: ضریب نفوذی این تعداد برای هر۱۰۰ نفر۳۰ نفر دارای تلفن ثابت خانگی هستند.
مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان کردستان به فعال بودن ۶۹۰ هزار تلفن اعتباری، دائمی و همراه اول در استان اشاره و خاطرنشان کرد: از لحاظ به روز رسانی تلفن ثابت و همراه مشکلی در استان نداریم و در حال حاضر۳۰۰ هزار تلفن همراه اول آماده تحویل به متقاضیان است.
فرماندار شهرستان سقز نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمت‌های فعالان این عرصه از تکمیل و تقویت پروژه‌های مخابراتی اظهار امیدواری کرد و افزود: در سال همت و کار مضاعف برای محقق شدن هرچه بیشتر این پیام که تذکری از سوی مقام معظم رهبری برای تلاش و کار بیشتر است، باید بیشتر تلاش کنند.
کریم افشاریان با اشاره به اینکه امروز در دورترین نقاط شهرستان سقز ارتباط مخابراتی وجود دارد، تصریح کرد: به همت دولت خدمتگذار جهش بسیار خوبی برای تقویت فیبرنوری در این شهرستان صورت گرفته به طوری که از سال ۸۶ تا کنون ۴۰۵ کیلومتر فیبرنوری کار شده است.
وی مسئولیت را امانت بزرگ پروردگار نزد مسئولان خواند و خواستار خدمت صادقانه به مردم در سال همت و کار مضاعف از سوی مسئولان شد.
ماموستا عبدالرحمان حسین‌زاده امام جمعه شهرستان سقز نیز در این جلسه با بیان اینکه سال همت و کار مضاعف بهترین فرصت برای خدمات رسانی به مردم در تمام عرصه‌ها دانست و اظهار داشت: امروز مهم‌ترین وظیفه آحاد جامعه با وجود توطئه‌ها دشمنان انقلاب تلاش در راستای حفظ وحدت و همت برای آبادانی و ترقی پیش از بیش کشور است.
در پایان این مراسم کریم محمدی به عنوان رئیس جدید مخابرات معرفی و از خدمات فخرایی رئیس قبلی تقدیر شد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا