میزبانی همه سایت های ایرانی در داخل کشور انجام می شود

محمدعلی آریانیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا از اجرای پروژه دیتاسنتر ملی (IDC ) از ابتدای امسال خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این پروژه میزبانی تمام سایت های ایرانی در داخل انجام می شود. این امر ضریب امنیت اطلاعات را افزایش می دهد. وی با اشاره به انجام مناقصه مرکز …

محمدعلی آریانیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا از اجرای پروژه دیتاسنتر ملی (IDC ) از ابتدای امسال خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این پروژه میزبانی تمام سایت های ایرانی در داخل انجام می شود. این امر ضریب امنیت اطلاعات را افزایش می دهد. وی با اشاره به انجام مناقصه مرکز داده ملی گفت: طرح پیمانکار پروژه آماده تصویب شرکت ارتباطات زیرساخت است. بزودی اجرای این طرح وارد فاز عملیاتی می شود. این مقام مسوول با بیان اینکه دیتاسنتر ملی میزبانی (هاستینگ) سایت های ایرانی در داخل کشور را به عهده خواهد گرفت ، گفت: در این پروژه هاستینگ تمامی سایت های ایرانی در دستور کار قرار دارد. آریانیان اضافه کرد: میزبانی سایت های ایرانی در داخل کشور از سال آینده اجرا می شود و در فاز نخست، شرکت ها و سازمان های دولتی مشمول این پروژه هستند. در فازهای بعدی به مرور میزبانی سایر سایت ها در دستور کار قرار می گیرد.
به گزارش موبنا با آغاز به کار دیتاسنتر ملی، میزبانی استفاده از اینترنت را شرکت ارتباطات زیرساخت انجام خواهد داد و دیگر نیازی نخواهد بود کاربران برای استفاده از آن به سایت خارج  وصل شوند. متقاضیان می‌توانند با دیتاسنتر ملی اطلاعات را دریافت کنند. دیتاسنتر محوطه و فضایی را به هر سازمان اختصاص می‌دهد و آن سازمان می‌تواند با استفاده از این فضا دیتای خود را ذخیره و هرگونه تبادل اطلاعات را از طریق این مرکز انجام دهد. براساس این طرح سازمان‌هایی که اطلاعات محرمانه دارند با استفاده از این دیتاسنتر می‌توانند اطلاعات خود را دریافت کنند و این کار با امنیت بیشتری صورت گیرد.
شرکت ارتباطات زیرساخت چندی پیش نیازهای سازمان ها را در این زمینه دریافت کرده است.
۱۲۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا