نگاهی به مشخصات فنی گوشی One M9 اچ تی سی

به گزارش خبرنگار موبنا، اچ تی سی One M9 دارای ابعاد ۱۴۴.۶ در ۹.۶ در ۶۹.۷ میلیمتری است که آن را تا حدودی کوچک تر از مدل نسل قبلی است. افزایش ناچیز در ضخامت گوشی قابل توجه نیست و در واقع فریم جدید موجب می شود که گوشی در دست باریک تر احساس شود. وزن …

به گزارش خبرنگار موبنا، اچ تی سی One M9 دارای ابعاد ۱۴۴.۶ در ۹.۶ در ۶۹.۷ میلیمتری است که آن را تا حدودی کوچک تر از مدل نسل قبلی است.
افزایش ناچیز در ضخامت گوشی قابل توجه نیست و در واقع فریم جدید موجب می شود که گوشی در دست باریک تر احساس شود. وزن گوشی ۱۵۷ گرم است که برای یک گوشی ۵ اینچ کمی سنگین است؛ اگرچه اچ تی سی وزن گوشی را در مقایسه با مدل قبلی ۳ گرم کمتر کرد و یک باتری با ظرفیت بالاتر را در آن جا داد.
نسبت صفحه نمایش به بدنه هیچگاه در میان آن ویژگی های اچ تی سی نبود که بخوبی قابل مقایسه باشد اما One M9 مانند همتای پرچمدار خود دارای دلیل بهتری می باشد و آن هم وجود بلندگوهای استریو است. سامسونگ Galaxy S6 تقریبا همین اندازه است ( یک میلیمتر کوتاهتر ) و یک صفحه نمایش ۵.۱ اینچ دارد. کلید سخت افزاری Home / اسکنر اثرانگشت در پایین آن قرار دارد که در اچ تی سی One M9 یک بلندگو در اینجا قرار گرفته است.
در بالای گوشی فقط فرستنده اینفرارد زیر یک نوار مشکی بزرگ قرار دارد که شبیه کنترل از راه دور قدیمی تلویزیون است. پورت micro USB در پایین کمی دور از مرکز همراه با سوکت هدفون استاندارد ۳.۵mm وجود دارد.
اچ تی سی One M9 مانند (One (M8 دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچ است. این یک پانل IPS با کیفیت بالا و وضوح ۱۰۸۰p می باشد که تراکم پیکسل آن ۴۴۱ppi است.
در حالی که این اعداد رکورد شکن نیستند، با این وجود غیر پیکسل های جداگانه با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیستند و حفظ QHD توسط اچ تی سی در این قطر فایده ای ندارد.
اچ تی سی One M9 در مقایسه با مدل قبلی دارای یک باطری با ظرفیت کمی بالاتر است که به نوبه خود بالاتر از One اورجینال می باشد. جدیدترین نسل اچ تی سی دارای یک باتری ۲,۸۴۰mAh می باشد که ۱۱% بیشتر از ۲,۵۵۰mAh در Galaxy S6 سامسونگ است.
اچ تی سی One M9 دارای دو برنامه ایمیل است – نسخه ای با پوسته نرم افزار قدیمی ایمیل و نرم افزار اختصاصی Gmail . نرم افزار اصلی دارای یک صندوق یکپارچه است و از گزینه هایی برای همگام سازی peak و غیر peak پشتیبانی می کند.
اچ تی سی One M9 دارای جدیدترین نسخه ۵.۰.۲ آبنبات چوبی اندروید است که لایه منوی Sense 7.0 اچ تی سی روی آن قرار دارد. هفتمین نسخه جدید از HTC Sense مثل همیشه از ویژگی ها غنی است و Blinkfeed، صفحه اصلی با ویژگی های بیشتر و پشتیبانی تم ارائه می دهد و تجربه کاربری بهتر و روان تری را فراهم می کند.
اچ تی سی One M9 از کشیدن انگشت به طرف بالا و دو بار ضربه زدن برای باز کردن قفل پشتیبانی می کند یعنی مجبور نیستید همیشه بر کلید پاور / قفل تکیه کنید.
اچ تی سی One M9 نیز دارای یک رادیو FM است، هر چند پشتیبانی RDS ندارد. رادیو می تواند از طریق بلندگوها پخش شود اما شما به یک جفت هدفون هم نیاز دارید که به عنوان آنتن عمل می کند.
One M9 بالاخره تصویر برداری را جدی گرفت. با یک سنسور جدید BSI 20MP، اچ تی سی از ترکیب دو دوربین خارج شد و OIS در اینجا وجود دارد. این دوربین از یک لنز زاویه گسترده ۲۷.۸ میلی متر با دیافراگم f/2.2 و پوشش لنز یاقوت کبود استفاده می کند. اندازه سنسور ۱/۲.۳ اینچ و حداکثر وضوح ۵۳۷۶X 3752 پیکسل است. هر چند که به طور رسمی در برگه مشخصات ذکر نشده است، نسبت صفحه ۱۰:۷ مستقیما به یک حسگر توشیبا اشاره می کند.
دوربین اصلی جدید۲۰MP عکس های زیبایی ایجاد می کند و جزئیات به اندازه کافی وجود دارد. کیفیت عکس های HDR نیز رضایت بخش است.
اچ تی سی One M9 دارای Polaris Office 5 است که می تواند فایل های Word, Excel و پاورپوینت را نمایش دهد و ایجاد کند و همچنین می تواند فایلهای PDF را نشان دهد. این برنامه به فایل های محلی ذخیره شده همراه با آنهایی که در حساب Google Drive شما ذخیره شده اند، می پردازد.
در نهایت، Google Now با حساب گوگل شما ادغام می شود و می تواند به برنامه روزانه، جستجوی اینترنت، ایمیل و غیره دسترسی داشته باشد و اطلاعات مربوط به موارد مورد علاقه و نیازهای روزانه شما را ارائه دهد.
اچ تی سی One M9 دارای گزینه های ارتباطی خوبی است. این گوشی از چهار باند ۲G ؛ ۳G و Cat.9 LTE برای سرعت دانلود حداکثر ۴۱۰Mbps در ۱۰ باند پشتیبانی می کند. گیرنده داخلی GPS با پشتیبانی GLONASS نیز وجود دارد که از ماهواره های روسی استفاده می کند و به موجب ماهواره های دیگر در آسمان، به تعیین محل شما کمک می کند. گیرنده رادیو FM نیز فراهم شده است.
One M9 دارای سخت افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از NFC است، اما عملکرد آن وابسته به بازار/ اپراتور خواهد بود و HTC به خریداران توصیه می کند که اگر این ویژگی برای آنها در اولویت است از قبل آن را بررسی کنند.
اچ تی سی One M9 دارای گوگل کروم است، که به محبوب ترین مرورگر موبایل تبدیل شده است و باید نسبتا آشنا باشد. این دارای مزایایی بر مرورگر رقیب است، از جمله سوئیچینگ بین tabs از منوی Task Switcher آبنبات چوبی. به موجب حساب Google شما، کروم می تواند tabs های باز بر روی دستگاه های دیگر (کامپیوترهای رومیزی، تبلت) را با گوشی همگام سازی کند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا