سوء استفاده فروشندگان سودجود در بازار تلفن همراه افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب شرکت های واردکننده مبنی بر معرفی گارانتی های اصلی ،  برخی از افراد متقلب به سودجویی از مشتریان ناآگاه می پردازند.این افراد گوشی هایی که به صورت غیرقانونی وارد بازار می شودند و  فاقد خدمات پس از فروش هستند را به عنوان گوشی …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب شرکت های واردکننده مبنی بر معرفی گارانتی های اصلی ،  برخی از افراد متقلب به سودجویی از مشتریان ناآگاه می پردازند.
این افراد گوشی هایی که به صورت غیرقانونی وارد بازار می شودند و  فاقد خدمات پس از فروش هستند را به عنوان گوشی های اصلی با گارانتی رسمی معرفی کرده و به دریافت هزینه بیشتر از  مشتری می پردازند.
نبود خدمات پس از فروش، تقلب در نحوه عرضه لوازم جانبی ، تعویض شارژر و باتری و غیره از جمله دلایل مشکلات کاربرانی است که به خرید این نوع گوشی ها می پردازند.
به گفته کارشناسان بازار تلفن همراه ، نبود نظارت مستقیم از سوی نهادهای دولتی، کمیته ها، اتحادیه ها و انجمن های مرتبط، بازار گوشی تلفن همراه نیز مزید بر این علت شده است. به همین دلیل روز به روز به تعداد متقلبان در این بازار پرهیاهو افزوده می شود.
گارانتی های با تشابه اسمی نسبت به اسامی گارانتی های اصلی در بازار، رقم قابل ملاحظه ای است. در بازار سایر کالاها، نهادهای نظارتی ماهانه اسامی گارانتی های قانونی فعال را برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی اطلاع رسانی می کنند. اما نهادهای قانونی در بازار تلفن همراه تاکنون این گونه عمل نکرده اند.
نبود اتحادیه واحد برای صنف موبایل یکی از دلایل اصلی افزایش تقلبات در بازار تلفن همراه ارزیابی می گردد. این روزها ضرورت وجود تشکل مستقلی برای نظارت و پیگیری آنچه در این بازار می گذرد، بیشتر احساس می شود.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا