شبکه سازی مخابرات ایران در عراق هنوز نهایی نشده است

 بهروز اسراری ارشاد با اشاره به پروژه شبکه سازی مخابراتی در هشت شهر عراق اظهار داشت: بازسازی شبکه های مخابراتی در کشور عراق یکی از پروژه های ایران است که از محل وام اعطایی ایران به این کشور انجام می پذیرد.وی گفت: تاکنون بحث اعطای وام ایران به عراق، برای پروژه های مخابراتی قطعی نشده …

 بهروز اسراری ارشاد با اشاره به پروژه شبکه سازی مخابراتی در هشت شهر عراق اظهار داشت: بازسازی شبکه های مخابراتی در کشور عراق یکی از پروژه های ایران است که از محل وام اعطایی ایران به این کشور انجام می پذیرد.
وی گفت: تاکنون بحث اعطای وام ایران به عراق، برای پروژه های مخابراتی قطعی نشده و توافقات نهایی میان دو کشور صورت نگرفته است. درصورت توافقات نهایی، ایران با برگزاری مناقصه شبکه سازی مخابراتی درعراق را آغاز می کند.  در راستای توسعه همکاری های دو جانبه منطقه ای، پروژه شبکه سازی مخابراتی در هشت شهر مهم عراق با بودجه ای ۱۸۰ میلیون دلاری از محل وام اعطایی ایران به این کشور، از سال گذشته در دستور کار قرار دارد. گفته می شود این طرح معطل توافق برای اعطای وام از محل کمک های ایران به عراق مانده است. با نهایی شدن این مساله، بخش خصوصی از محل این وام اعطایی برای کانال کشی مخابراتی در کشور عراق استفاده خواهد کرد. بعد از نهایی شدن وام مورد نظر پیمانکار و مشاور ایرانی برای این طرح از طریق برگزاری مناقصه انتخاب خواهد شد.این پروژه در افغانستان درحال اجرا است. شرکت کابل مخابراتی شهید قندی طرح شبکه سازی را در پنج شهر افغانستان با اعتبار ۲۰ میلیون دلار عملیاتی کرده است. طرح بازسازی مرکز آموزش مخابرات افغانستان با بودجه ای نزدیک شش میلیون دلاراز محل کمک های بلاعوض جمهوری اسلامی ایران و با همکاری اتحادیه بین المللی مخابرات (itu) به اتمام رسید.

۱۱۷/۱۵

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا