دولت هیچ حمایتی از بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات نمی کند

احمد افقهی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه بحران عمومی و رکود جهانی به ظاهر به اتمام رسیده و بسیاری از کشورها به سمت رونق اقتصادی در حرکتند ، اظهار داشت: مسائل کشور تاثیر مستقیمی بر صنعت سخت افزار و فناوری اطلاعات دارد. برخی از این مسایل  بر مواردی …

احمد افقهی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه بحران عمومی و رکود جهانی به ظاهر به اتمام رسیده و بسیاری از کشورها به سمت رونق اقتصادی در حرکتند ، اظهار داشت: مسائل کشور تاثیر مستقیمی بر صنعت سخت افزار و فناوری اطلاعات دارد. برخی از این مسایل  بر مواردی چون واردات و قیمت کالاها به طور مستقیم مربوط می شود. فناوری اطلاعات نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 وی گفت: بازار سخت افزار روز به روز بدتر می شود. بزرگترین خریدار این بازار که دولت است، هیچ حمایتی از بخش خصوصی نمی کند. این امر سبب مهاجرت بسیاری از فعالان و فارغ التحصیلان این صنف شده است. وضعیت فعلی بازار فناوری اطلاعات تامین کننده نیازهای زندگی متخصصان این حوزه نیست. به همین دلیل مهاجرت در این بخش بسیار زیاد است. بازار فناوری اطلاعات تیره و تحت فشار است. دولت نیز تاکنون پاسخگو نبوده است.

افقهی با اشاره به افزایش سالانه ضریب مالیات بدون درنظر گرفتن ضرر شرکت ها و دیگر مشکلات صنعت سخت افزار اضافه کرد: دولت به جای حل مشکلات این بخش، در صورت عدم پرداخت مالیات ، بالاترین نرخ بهره را از شرکت ها می گیرد.

۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا