قاچاق گوشی جایی برای نمایش گوشی های ایرانی باقی نگذاشته است

“رضا تراب پور” در گفت و گو با  خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: افزایش گسترده گوشی های قاچاق در بازار تلفن همراه جایی برای فعالیت تولیدکنندگان و واردکنندگان قانونی این کالای ارتباطی باقی نگذاشته و شرایط را برای فعالان قانونی محدودتر کرده است.وی ، قاچاق گوشی تلفن همراه را یکی از عوامل اصلی بازدارنده …

“رضا تراب پور” در گفت و گو با  خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: افزایش گسترده گوشی های قاچاق در بازار تلفن همراه جایی برای فعالیت تولیدکنندگان و واردکنندگان قانونی این کالای ارتباطی باقی نگذاشته و شرایط را برای فعالان قانونی محدودتر کرده است.
وی ، قاچاق گوشی تلفن همراه را یکی از عوامل اصلی بازدارنده در فرآیند تولید گوشی در داخل کشور دانست و گفت: متاسفانه شرایط تولید برای شرکت ها به خاطر تعرفه ها، قاچاق و سایر موارد مهیا نیست. استقبال مشتریان از گوشی های صاحب نام جهانی و تعرفه این کالای ارتباطی که به در اختیار گرفتن بازار توسط قاچاقچیان منجر شده است، از جمله مواردی است که فعالیت تولیدکنندگان را محدود کرده است. تنها با بسترسازی مناسب و برطرف ساختن چالش های پیش رو می توان تولید گوشی تلفن همراه را ادامه داد.
به گزارش موبنا، سال ۸۵ تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد افزایش یافت. دو سال بعد این رقم به ۲۵ درصد کاهش یافت. بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود. به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، اکنون حدود ۹۷ درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا