مخابرات باید مقابله با قاچاق گوشی همراه را از سر گیرد

“شهرام گودرزی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: دولت باید برای کنترل بازار گوشی تلفن همراه تمام راه های ممکن روی قاچاق این کالا  به خصوص در مرزهای کشور و مخابرات را ببندد.وی با اشاره به ثبت گوشی هایی که از طریق نمایندگی شرکت های معتبر خارجی به صورت رسمی …

“شهرام گودرزی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: دولت باید برای کنترل بازار گوشی تلفن همراه تمام راه های ممکن روی قاچاق این کالا  به خصوص در مرزهای کشور و مخابرات را ببندد.
وی با اشاره به ثبت گوشی هایی که از طریق نمایندگی شرکت های معتبر خارجی به صورت رسمی وارد کشور می شود، یادآور شد: طرح رجیستری که در یک مدت زمان کوتاه در کشور انجام شد، استفاده از گوشی های غیرقانونی و قاچاق را کاهش داده بود. اما با مسکوت ماندن این طرح ، شاهد رونق قاچاق این کالا در بازار کشور شدیم.
گودرزی با تاکید بر اینکه گوشی تلفن همراه درلیست کالاهای ممنوع همراه مسافر نیست و مسافران می توانند گوشی تلفن همراه شخصی را با خود به کشور بیاورند، اضافه کرد: دولت برای مقابله با این مساله، باید مقررات تازه ای را به اجرا گذارد تا فقط گوشی هایی که از مجاری رسمی وارد کشور شده اند، در سیستم تلفن همراه ایران قابل استفاده باشند و از فعال شدن گوشی هایی که از طریق قاچاق وارد کشور می شوند ، جلوگیری بعمل آید.
وی ادامه داد: تغییر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار درصد به ۶۰ درصد و پس از آن به ۲۵ درصد، باعث گرانی گوشی در بازار ایران شد و همانگونه که پیش بینی می شد قاچاق این کالا رونق گرفت. طرح ثبت سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی به این دلیل شکست خورد که برخی با دست بردن در شماره سریال ها و استفاده از شماره سریال های تکراری، گوشی های قاچاق خود را در بازار عرضه کردند.
به عقیده سایر کارشناسان، دولت با افزایش تعرفه فقط موجبات افزایش قیمت این کالای مصرفی در بازار را فراهم کرده است. در حالی که مصرف کنندگان در نهایت مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری هستند .
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا