تعرفه ۱۰درصدی، نجاتبخش بازار تلفن همراه

مدیرفروش شرکت “پارس مایکروتل” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با کاهش منطقی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه بازار بی‌سرو سامان این کالای ارتباطی ابعاد تازه‌ تری به خود می‌گیرد و مشتریان به اطمینان می توانند به خرید گوشی های اصلی با گارانتی معتبر بپردازند .“مرتضی خراسانی” افزود: بالا بودن …

مدیرفروش شرکت “پارس مایکروتل” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با کاهش منطقی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه بازار بی‌سرو سامان این کالای ارتباطی ابعاد تازه‌ تری به خود می‌گیرد و مشتریان به اطمینان می توانند به خرید گوشی های اصلی با گارانتی معتبر بپردازند .
“مرتضی خراسانی” افزود: بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در سال های اخیر تنها به ضرر فعالان قانونی و مصرف کننده بوده است. با فعالیت اندک شرکت های رسمی عرضه گوشی های اصلی با گارانتی های معتبر در بازار کاهش یافته است.
خراسانی با اشاره به تعرفه ۲۵ درصدی واردات گوشی تلفن همراه و اختصاص یافتن بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار به قاچاقچیان، افزود: تنها اعمال تعرفه ۱۰درصدی می تواند منجر به کاهش قاچاق گوشی شود. با تعرفه های فعلی (۲۵ درصدی) قاچاقچیان گوشی به کار خود ادامه خواهند داد.
 یکی دیگر از واردکنندگاه قانونی معتقد است با کاهش ۱۵ درصدی تعرفه واردات، بازار گوشی تلفن همراه ایران با تغییر و تحول جدیدی روبرو می شود و شرکت های واردکننده می توانند حضور خود در بازار را با افزایش واردات و عرضه جدیدترین مدل های گوشی پر رنگتر سازند.
 “پدرام الیکایی” مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه در این باره گفت: تعرفه بالا و در پی آن حضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه با قاچاق گوشی در سطح بازار تلفن همراه باعث می شود فعالیت قاچاقچیان این کالای ارتباطی همچنان رو به گسترش باشد. نبود اتحادیه یا صنف تلفن همراه نیز برای نظارت و ساماندهی بازار وعدم کنترل انبارهای مملو از گوشی های قاچاق، ازجمله دلایلی است که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه آشفته بماند.
به گزارش موبنا، به دلیل تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه و عدم برخورد جدی و مداوم  نهادهای دولتی با قاچاقچیان، بازار تلفن  همراه مملو از کالاهایی شده است که به صورت غیرقانونی وارد کشور می شود. به گفته مسوولان  و نمایندگان قانونی، حدود ۹۷ درصد گوشی های موجود در بازار، گوشی های بدون گارنتی رسمی (قاچاق) است.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا