انتظارات معقول یا نامعقول ؟

به رغم اینکه رسانه ها هرازگاهی با انتشار اخبار، گزارش و مقالات خواستار ساماندهی وضعیت این اپراتور شده اند. اما هیچ مقام مسوولی به صورت رسمی حاضر به پاسخگویی صریح درباره ساماندهی وضعیت این پروژه نیست.این درحالیست که واکنش های منفی مسوولان مرتبط و غیرمرتبط  به درج اخبار درباره اپراتور سوم تلفن همراه کشورمان بیانگر …

به رغم اینکه رسانه ها هرازگاهی با انتشار اخبار، گزارش و مقالات خواستار ساماندهی وضعیت این اپراتور شده اند. اما هیچ مقام مسوولی به صورت رسمی حاضر به پاسخگویی صریح درباره ساماندهی وضعیت این پروژه نیست.
این درحالیست که واکنش های منفی مسوولان مرتبط و غیرمرتبط  به درج اخبار درباره اپراتور سوم تلفن همراه کشورمان بیانگر این موضوع  است که آنها تمایل چندانی به انتشار اخبار و گزارشات درباره این پروژه ملی ندارند.
اگرچه بسیاری ازمسوولان به طورمستقیم و غیرمستقیم پروژه اپراتور سوم را به تامین تله کام نسبت داده اند، اما هنوز به طور رسمی این شرکت به عنوان مجری این پروژه از سوی وزارت ارتباطات اعلام نشده است.
 دراین شرایط انتظار تامین تله کام و بالاخص روابط عمومی آن ازرسانه های جمعی برای هماهنگی اخبار مرتبط با این پروژه تا اندازه ای غیر قابل توجیه و دوراز ذهن است.
 بدون شک هماهنگی اخبارهر حوزه یا هر بخش باید با روابط عمومی مرتبط با شرکت، نهاد یا سازمان مربوطه صورت گیرد. اما در شرایطی که تامین تله کام حاضر نیست به طوررسمی، خود را برنده اپراتور سوم معرفی کند، انتظار این شرکت از رسانه ها برای هماهنگی اخبار و گزارشات با روابط عمومی آن موضوعی است که جای بحث و تامل دارد.
چه بسا واکنش تامین تله کام  درباره خبر منتشر شده ، تمایل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور در اختیار گرفتن ۴۹ درصد از سهم اپراتور سوم و تاکید آنها برای هماهنگی این گونه اخبار و خبرهای مشابه با روابط عمومی این شرکت امری دوراز ذهن است چرا که اگر قرار باشد این اخبار با روابط عمومی مشخصی هماهنگ شود، روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی باید در این باره عکس العملی از خود نشان دهد.
حال انتظارمی رود در صورتیکه تامین تله کام  به عنوان برنده اپراتور سوم برگزیده شده است، این شرکت به صورت رسمی از سوی وزارت ارتباطات معرفی شود. درغیراین صورت وظیفه اصلی و اولیه هر رسانه مکتوب وغیر مکتوب انتشارجدید ترین اخبارو گزارشات روز در حوزه های مختلف با رعایت اصول اولیه یعنی صحت و امانت داری است وهیچ نهاد و یا سازمانی نباید مانع از انجام این وظیفه مهم یعنی اطلاع رسانی به عموم مردم شود.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا