اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های فناوری اطلاعات زیرساخت

محمدعلی آریانیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: چندین پروژه در بخش فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۸۸ تعریف شده است که اجرا و عملیاتی شدن آن به سال ۸۹ موکول شده است . وی ادامه داد: برای این پروژه های رقمی بالغ بر ۱۲۰میلیارد تومان بودجه در نظر …

محمدعلی آریانیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: چندین پروژه در بخش فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۸۸ تعریف شده است که اجرا و عملیاتی شدن آن به سال ۸۹ موکول شده است .
وی ادامه داد: برای این پروژه های رقمی بالغ بر ۱۲۰میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که ایجاد شبکه ملی IP و دیتاسنترملی از جمله این طرح ها است.
به گفته وی شبکه ملی اینترنت در سال آینده عملیاتی می شود و ظرفیت شبکه زیرساخت کشور که هم اکنون دو برابر شده است با اجرای این شبکه به چهار برابر فعلی افزایش می یابد.
آریانیان با تاکید بر اینکه با ارتقای شبکه زیرساخت، ظرفیت پهنای باند بین الملل به ۲۲گیگابیت در ثانیه و ظرفیت پهنای باند داخلی به ۳۵ گیگابیت در ثانیه رسید ، افزود: مناقصه اجرای شبکه ملی IP درسال جاری برگزار شد و پیمانکار این پروژه در حال نصب تجهیزات این شبکه است. طبق پیش بینی های انجام شده شبکه ملی IP در ۶ ماهه نخست سال ۸۹  به بهره برداری می رسد و عملیاتی می شود.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا