بهره برداری از دانشگاه شیراز در طرح آپا

مهدی خدایی در گفت وگو باخبرنگار سازمان خبری موبنا  اظهار داشت: دانشگاه شیراز در زمینه اختلالات امنیتی مرتبط با بدافزار با مرکز تحقیقات قرارداد منعقد کرده است. سال آینده  وزارت ارتباطات ومرکزتحقیقات مخابرات برای انعقاد قرار داد با سایر دانشگاه ها در طرح آپا تصمیم گیری خواهد کرد. وی نحوه و چگونگی توسعه  دانشگاه و …

مهدی خدایی در گفت وگو باخبرنگار سازمان خبری موبنا  اظهار داشت: دانشگاه شیراز در زمینه اختلالات امنیتی مرتبط با بدافزار با مرکز تحقیقات قرارداد منعقد کرده است. سال آینده  وزارت ارتباطات ومرکزتحقیقات مخابرات برای انعقاد قرار داد با سایر دانشگاه ها در طرح آپا تصمیم گیری خواهد کرد. وی نحوه و چگونگی توسعه  دانشگاه و تجهیزآزمایشگاه های مرتبط با این طرح  را از جمله تصمیمات و سیاست های این مرکزبرای توسعه طرح آپا عنوان کرد.    
به گزارش موبنا طرح آپا از یک سال قبل درهفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امام حسین، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، فردوسی مشهد، یزد و تربیت مدرس شروع شد و در حال حاضر فاز اول آن دراین دانشگاه ها به پایان رسیده است.
پیش از این هفت حوزه به هفت دانشگاه کشور واگذار شده که با مرکز تحقیقات مخابرات ایران در این طرح همکاری می کنند وضمن آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد، در مورد حوادث و آسیب پذیری های هر حوزه مسولیت دارند.
در این طرح، حوادث و آسیب پذیری ها در هفت حوزه سیستم عامل، پایگاه داده ها، تجهیزات شبکه، هرزنامه ها (پیام های ناخواسته )، رمز، نرم افزارهای کاربردی و شبکه های بی سیم مورد مطالعه، بررسی و تحقیق قرار می گیرد.
۱۱۷/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا