عوامل موثر در افرایش کیفیت شبکه تلفن همراه

کمال محامد پور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه برای ایجاد ارتباطی با کیفیت باید مدیریتی مناسب پیاده شود، اظهار داشت: البته مدیریت دراین حوزه شامل مدیریت فنی و سایر مدیریت ها به حساب می آید.وی با اشاره به اینکه آن مدیریتی که مربوط  به ارائه سرویس می شود مرتبط …

کمال محامد پور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه برای ایجاد ارتباطی با کیفیت باید مدیریتی مناسب پیاده شود، اظهار داشت: البته مدیریت دراین حوزه شامل مدیریت فنی و سایر مدیریت ها به حساب می آید.
وی با اشاره به اینکه آن مدیریتی که مربوط  به ارائه سرویس می شود مرتبط با بخش مدیریت فنی است گفت: شبکه باید کاملا مناسب طراحی شود و تجهیزات مورد استفاده ازکیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.
وی افزود: به طور قطع عمده تجهیزات به کار گرفته شده درشبکه ارتباطات سیار از شرکت های چینی خریداری می شود و  احتمال اینکه هم تجهیزات وهم طراحی شبکه با اشکالاتی مواجه باشد، وجود دارد.
 محامدپور تصریح کرد: بهینه سازی شبکه، موضوعی مهم است که نزدیک دو سال است توسط مسولان پیگیری می شود.
 به گفته وی، موفق نبودن بهینه سازی شبکه تلفن همراه درکشورازاثرات آن قابل مشاهده است.به دلیل اینکه اگر بهینه سازی مناسب انجام می شد، باید شبکه و سرویس مناسب دراختیارمشترکان قرار گرفته می شد. ولی همچنان کاربران دراین زمینه معترض هستند.
محامد پورخاطرنشان کرد: پس از آسیب شناسی باید این مشکلات  شناسایی و اصلاح شود تا هم شبکه  بهینه و هم تجهیزات مناسب در اختیار گرفته شود.
این کارشناس افزود: نیزوی انسانی توانمند و مسلط به تکنولوژی و آشنا به مسائل فنی و تجهیزات موضوع  مهمی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: ممکن است به رغم ایجاد یک شبکه  بهینه و استفاده از تجهیزات مناسب، نیرویی که شبکه  را نگهداری و اپراتوری می کند، نیروی کیفی مناسبی نباشد. درنتیجه jتوجه به این بخش نیز قابل پیگیری است.
درهمین حال مسعود شفیعی عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر در باره اختلالات شبکه  تلفن همراه  معتقد است یکی ازدلایل بروز اختلالات شبکه تلفن همراه مربوط به تغییر رفتار مشترکان در برخی از نقاط شهر باشد. اما آنچه که باید بیشتر به آن توجه شود تجهیزات استفاده شده و خریداری شده در این شبکه است. تجهیزات مخابراتی از کشور چین به کشور ما وارد می شود و باید دید که این انتقال فناوری در چه سطحی انجام می گیرد.
به گفته وی تجهیزات مخابراتی در کشور چین دارای رتبه بندی است و باید مسوولان برای استفاده از تجهیزات مناسب این شبکه آموزش لازم را ببینند  تا بتوانند انتخاب درستی در این مورد داشته باشند. به نظر می رسد اکثر تجهیزات که در شبکه استفاده می شود دارای نقص است و باید تولیدکنندگان در مورد مشکلات این تجهیزات پاسخگو باشند.
اما داوود زارعیان ،مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با رد استفاده تجهیزات نامرغوب و بدون کیفیت چینی در شبکه تلفن همراه ، توسعه شبکه، وجود بار ترافیکی در برخی از مناطق و وضعیت جغرافیایی شهر تهران را از جمله دلایل برخی اختلالات در این شبکه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه ورود کالاهای مخابراتی نامرغوب و غیراستاندارد ازکشور چین به کشورمان اصلا درست نیست ، گفت: محصولات مخابراتی چین در بخش تلفن همراه، ثابت و دیتا در بیش از ۱۲۰ کشور جهان استفاده می شود و تولیدکنندگان این کشور در بسیاری از کشورها نمایندگی دارند.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا