گوشی های هوشمند در چین رشد چندانی نداشت

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی بین المللی چین، در طول سه ماهه چهارم سال گذشته فقط هفت میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسید که این میزان کمتر از ۱۵ درصد کل فروش گوشی های تلفن همراه را در چین شامل می شد.گوشی های …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی بین المللی چین، در طول سه ماهه چهارم سال گذشته فقط هفت میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسید که این میزان کمتر از ۱۵ درصد کل فروش گوشی های تلفن همراه را در چین شامل می شد.
گوشی های هوشمند به دلیل اینکه دستگاه های سخت افزاری قدرتمندی به شمار می روند از قیمت بسیار بالایی برخوردارند. زیرا تولیدکنندگان این گوشی ها باید مبلغی را برای خرید سیستم عامل این گوشی ها بپردازند.
در طول سال گذشته سه اپراتور بزرگ چین اقدام به عرضه گوشی های هوشمند جدیدی کردند. چاینایونیکام اواخر سال گذشته گوشی  آیفون را عرضه کرد، چاینا موبایل گوشی های بلک بری را به معرض فروش گذاشت و چاینا تلکام هم درصدد است گوشی پالم پری را به فروش برساند.
این اپراتورها درصددند که قیمت فروش گوشی های هوشمند را به زیر هزار یوآن (۱۴۶ دلار) برسانند.
در چین هر کدام از اپراتورها اقدام به ارایه فروشگاه نرم افزاری و ارایه یک سری نرم افزار برای کاربرانشان کرده اند. اما با این حال باز هم تعداد نرم افزارهایی که ارایه می دهند، خیلی کم است.
چاینا یونیکام شش هفته پس از عرضه گوشی آیفون توانست یکصد هزار دستگاه از این گوشی به فروش برساند. اما به دلیل قیمت بالای این گوشی، بسیاری از چینی ها ترجیح می دهند نسخه ارزان تر این گوشی را تهیه کنند.
گوشی های هوشمند اندروییدی هم به تازگی راهی بازار چین شده اند که ظاهرا از قیمت بالایی برخوردارند.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا