واگذاری قیمت گذاری سرویس های مخابراتی از این پس در شورای رقابت

به گزارش  سازمان خبری موبنا جمشید پژویان روزشنبه در نشست خبری به تشریح  واگذاری سهام ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم مخابرات پرداخت و اظهارداشت: این شورا قطعیت و عدم قطعیت  معامله سهام مخابرات را رد و تایید نمی کند.وی با اشاره به به اینکه  هیات واگذاری قبل از تاسیس شورای رقابت نسبت به واگذاری سهام مخابرات …

به گزارش  سازمان خبری موبنا جمشید پژویان روزشنبه در نشست خبری به تشریح  واگذاری سهام ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم مخابرات پرداخت و اظهارداشت: این شورا قطعیت و عدم قطعیت  معامله سهام مخابرات را رد و تایید نمی کند.
وی با اشاره به به اینکه  هیات واگذاری قبل از تاسیس شورای رقابت نسبت به واگذاری سهام مخابرات اقدام کرده بود، اظهارداشت: شورا نمی تواند قضاوتی درمورد چگونگی معامله سهام مخابرات داشته باشد. اما  این مساله در تصمیم گیری شورای رقابت برای بازارآینده مخابرات مانعی ایجاد  نمی کند.
وی افزود: چارچوب اهداف و وظایف  شورای رقابت  شامل حفظ شرایط رقابت در بازار ،شکست انحصار دربازار و کنترل و رگولاتوری  است.
وی با بیان اینکه عرضه سهام بلوکی مخابرات در نقض شرایط رقابتی بازار گام اول بود، اظهارداشت: تنها دو داوطلب متقاضی سهام مخابرات بودند.
 پژویان ادامه داد: در بین متقاضیان، داوطلب  بخش خصوصی وجود نداشت. متقاضیان به شکل تعاونی وکنسرسیوم  برای خریداری سهام مخابرات اعلام آمادگی کرده بودند. فضا برای معامله مخابرات رقابتی نبوده و نیست. اما  کنترل بازار کالای مخابرات درآینده  مساله اصلی مرتبط با شورای رقابت است .
رییس شورای رقابت تصریح کرد: چه بازار مخابرات در اختیار دولت باشد یا به بخش دولتی، شبه دولتی وتعاوتی  واگذار شو د، یک انحصار منتقل شده که میلیون ها افراد و بخش خصوصی با آن درگیر است. آنچه در این شرایط مهم می باشد، چگونگی  جلوگیری از انحصار این بازار می باشد.
وی افزود: شورار رقابت خود را در این زمینه  موظف می داند که ازاین انحصار دولتی و شبه دولتی جلوگیری کند. شورای رقابت از هیات واگذاری خواسته قبل از موارد  خصوصی سازی با شورای رقابت تعاملاتی را داشته باشد و بدون تشخیص شورای  اقدام به  واگذاری سهام نکند. شورای نظارت بر فعالیت رگولاتوری نظارت خواهد داشت و درآینده تمامی اختیارات رگولاتوری را به عهده خواهد گرفت.
۱۱۷/۱۵
 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا